Mananca anticolesterol!

Oamenii de stiinta au ales ca exem­plu de dieta ideala pentru combaterea hipercolestrolemiei alimentatia locuitorilor Cretei, care abunda in ulei de masline, branza, fructe si legume.
Mananca anticolesterol!
Mananca anticolesterol!

Colesterol mare nu inseamna neaparat o afectiune grava. Insa legatura sa cu ateroscleroza este dovedita stiintific. Iar de aici la accidentele vasculare cerebrale sau la cele de miocard nu este uneori decat foarte putin. De aceea, o dieta pentru mentinerea colesterolului in limite normale este oricand binevenita!

Oamenii de stiinta au ales ca exem­plu de dieta ideala pentru combaterea hipercolestrolemiei exemplul alimentatiei locuitorilor Cretei, care abunda in ulei de masline, branza, fructe, in special citrice, legume, usturoi.

Cretanii nu au valori mici ale colesterolului rau LDL, insa ei se bucura de un nivel crescut al colesterolui HDL.

In mod normal, valoarea colesterolului rau (LDL) trebuie sa fie sub 1,6g/l, iar cea a colesterolului bun (HDL) trebuie sa fie mai mare de 0,4g/l. Raportul optim HDL/LDL este sub 3,5.

Alimente minune anti-colesterol

–  Ficat de gasca si rata – s-a dovedit ca acesta face sa scada LDL si sa creasca HDL, deoarece sunt bogate in acid oleic.
–  Nuci si alte oleaginoase – recomand si ulei de nuci la salate!
–  Avocado si creveti – o combinatie delicioasa pentru un aperitiv hranitor, ambele bogate in tocoferol (vitamina E) unul dintre cei mai puternici antioxidanti, care favorizeaza astfel scaderea LDL si cresterea colesterolului bun. Sunt recomandate si fructele portocalii, bogate in carotenoizi care feresc LDL de oxidare, eliminandu-l astfel natural din
organism.
–  Condimente, mirodenii si usturoi – cu proprietati antibiotice, limpezesc sangele cu efect similar aspirinei.
–  Marul – prin continutul mare de pectina si flavonoizi previne, de asemenea, oxidarea colesterolului.
–  Fulgi de ovaz si tarate de ovaz – au un efect dovedit hipolipemiant.
–  Grepfrut – contine pectine si naringozide care diminueaza absorbtia intestinala a grasimilor si zaharurilor.
–  Ulei de masline – bogat in proportie de 80% in acid oleic, mareste proportia de HDL.
–  Pestele gras – somon, macrou, hering, ton, calcan, pastrav.
 – Soia – este saraca in grasimi saturate nocive si are un continut ridicat de proteine si multe fibre alimentare (25-100 g) plus isoflavone.

30 de minute de sport pe zi cresc valoarea colesterolului bun

Bianca Dragomir
Bianca Dragomir

Mă întreb uşor retoric: există oare ceva mai dificil decât să scrii despre tine? Da, există! Să scrii despre tine şi apoi să prezinţi cele trei fraze timide şi alambicate celorlalţi care, pe deasupra, sunt cititorii tăi. E ca şi cum ai pleda nevinovat în faţa instanţei de judecată ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Silvia Chiotoroiu: tratamentul modern pentru cataractă