Fii suplă, cumpără inteligent produse alimentare!

Supermarketul este astăzi raiul pe pământ pentru pofticioşi. Mai ales că acum ofertele de prăjituri, fripturi şi fel de fel de preparate au depăşit demult graniţa rafturilor ticsite cu cutii. Aşa că tentaţiile sunt la tot pasul şi poţi cădea uşor în capcana lor. În plus, bugetul are de suferit dacă nu respecţi câteva reguli! Iată câteva care te vor ajuta să trăieşti sănătos, cu bani puţini!
11.07.2012
Fii suplă, cumpără inteligent produse alimentare!

Supermarketul este astăzi raiul pe pământ pentru pofticioşi. Mai ales că acum ofertele de prăjituri, fripturi şi fel de fel de preparate au depăşit demult graniţa rafturilor ticsite cu cutii. Aşa că tentaţiile sunt la tot pasul şi poţi cădea uşor în capcana lor. În plus, bugetul are de suferit dacă nu respecţi câteva reguli! Iată câteva care te vor ajuta să trăieşti sănătos, cu bani puţini!

1. Evită cumpărăturile făcute înainte de masă! Foamea este cel mai mare duşman al siluetei tale când te afli într-un supermarket. Aceasta deoarece în momentele când visezi la o masă copioasă, produsele apetisante prin dreptul cărora treci îşi fac mai uşor loc în coşul cu cumpărături. Iar printre ele, cu siguranţă se vor strecura dulciuri concentrate, grăsimi nesănătoase şi mulţi, mulţi conservanţi şi aditivi alimentari.
 
2. Mergi la piaţă şi cumpără de la producători autentici! Chiar dacă au mai rămas puţine astfel de locuri, totuşi caută-le şi orientează-te după aspectul pricăjit al legumelor şi fructelor. Acesta ar trebui să fie un criteriu important când faci shopping alimentar inteligent. Orice acumulare de toxine prezente în produsele arătoase nu face decât să îngreuneze misiunea organismului tău de a rămâne în formă. În plus, produsele curate au o cantitate mai mare de nutrienţi care te ajută să simţi mai repede senzaţia de saţietate.
 
3. Nu lua totul bio! Nu te grăbi să-ţi dai tot salariul pe câteva kilograme de produse bio. Există unele care atrag mai multe pesticide precum merele, ţelina, spanacul, nectarinele, piersicile, salata şi fructele de pădure. Însă există plante care sunt mai rezistente la contaminare si le poţi cumpăra de la producători români sau din alte ţări ale UE: ceapa, mazărea, varza şi pepenii.

4. Nu te feri de produsele congelate! Multe dintre ele au mai mulţi nutrienţi decât legumele şi fructele ofilite. Mai mult, în varianta aceasta, nu conţin sarea, zahărul şi adaosurile din multe conserve.

Citeşte şi: Sfaturi pentru o digestie ca la carte

 

Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult
O poveste despre vară şi caise
O poveste despre vară şi caise
Recomandare video
Tenul gras: îngrijire, curățare, ingrediente pe care să le folosești