Mersul pe jos, cea mai bună formă de mișcare prin care să ai grijă de minte și corp

Mersul pe jos este ca acea farfurie de legume în dietă, dacă ar fi să facem o comparație. Iată ce impact are asupra sănătății.
11.01.2022
Mersul pe jos, cea mai bună formă de mișcare prin care să ai grijă de minte și corp
Foto: shutterstock

Este greșit să crezi că dacă atunci când te antrenezi nu transpiri înseamnă că antrenamentul nu a fost unul eficient. Orice formă de mișcare aduce un plus sănătății tale, chiar și mersul pe jos. În fond, corpul nostru are nevoie de mișcare în fiecare zi, iar mersul pe jos este cel mai accesibil mod prin care să ne menținem sângele în mișcare, să ne utilizăm energia din corp și mai ales să ne întindem mușchii. Mersul pe jos este ca acea farfurie de legume în dietă, dacă ar fi să facem o comparație.

Mersul pe jos are un impact considerabil asupra sănătății. Studiile sugerează că practicat cu regularitate îmbunătățește sistemul imunitar și reduce stresul. De asemenea, ameliorează anumite simptome produse de hormoni cu care începem să ne confruntăm începând cu vârsta a treia. Chiar și sănătatea mentală poate fi menținută cu ajutorul acestei mișcări zilnice. Cercetătorii au raportat în jurnalul NeuroImage că doar 40 de minute de mers de trei ori pe săptămână sunt suficiente pentru a ține la distanță declinul cognitiv și boala Alzheimer.

Cum să te motivezi să practici mai des mersul pe jos?

Setează-ți obiectivele

Ești familiarizată cu cei 10.000 de pași pe zi, nu? Cercetătorii au descoperit că persoanele care fac mai mult de 10.000 de pași pe zi au șanse mai mari să reducă riscul de mortalitate comparativ cu cei care fac 7.000 de pași pe zi. Din fericire, telefoanele mobile, aplicațiile și ceasurile smart te pot ajuta să monitorizezi numărul pașilor. De altfel, îți poți lua ca reper 30-45 de minute de mers pe jos.

Mergi la sală

Știm, temperaturile scăzute nu sunt tocmai ceea ce ne dorim. Mersul pe jos în aceste condiții nu este o plăcere pentru multe persoane, dar asta nu înseamnă că trebuie să sari peste această activitate. Din fericire, poți merge la sală, pe bandă pentru a-ți atinge numărul de pași și pentru a face mișcarea de care corpul are nevoie.

Fă-ți un plan

Este foarte important să-ți setezi un program care să se transforme într-o rutină. Așa cum bine știm, este nevoie de 21 de zile ca o anumită activitate să se transforme în reflex. Asigură-te că îți asculți corpul și îți faci un program la care el să se adapteze cu ușurință.

Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Gina Chiriac, psihoterapeut: tehnici de a ne respecta promisiunile față de noi înșine