Ţelina: 4 beneficii pentru sănătate

Află care sunt beneficiile pentru sănătate pe care le oferă ţelina şi de ce ar trebui să fie nelipsită din dietă.
26.05.2020 | Alexandra Necsoiu
Ţelina: 4 beneficii pentru sănătate
FOTO: shutterstock / Ţelina: 4 benefici pentru sănătate

Sucul de ţelină a devenit una dintre cele mai populare băuturi, consumată în special pe stomacul gol, dimineaţa, iar asta pentru că promite să îmbunătăţească sau să vindece afecţiunile autoimune ale tractului gastrointestinal şi chiar problemele de sănătate mentală.

Ţelina este hidratantă şi are puţine calorii

O tulpină mare de ţelină conţine undeva la 7 calorii şi 30ml de apă. Cercetările arată că de asemenea că atunci când este mestecată se reduce senzaţia de foame şi accelerează homonii care declaşează saţietatea, motiv pentru care ţelina devine gustarea ideală pentru a control greutatea corporală.

Bogată în nutrienţi necesari

În timp ce conţine o cantitate mare de apă, ţelina vine la pachet şi cu vitamine şi minerale esenţiale. Mai exact, conţine vitamina A, ideală pentru imunitate şi sănătatea pielii şi ochilor, dar şi pentru reducerea declinului cognitiv care apare odată cu înaintarea în vârstă. Vitamina K este benefică pentru cheagurile de sânge şi protejează densitatea oaselor şi, totodată, acest nutrient este necesar pentru formarea oaselor, fiind asociat riscului de apariţie a fracturilor.

Ţelina mai conţine şi acid folic care sprijină sănătatea mentală, luptă împotriva depresiei şi ameliorează problemele de memorie. De asemenea, ţelina conţine şi potasiu, cunoscut pentru sprijinirea funcţionării corespunzătoare a inimii, contracţiilor musculare şi menţinerea masei musculare. Totodată, această legumă oferă şi cantităţi mici de vitamina C, vitamine B, calciu, magneziu şi mangan.

Ţelina este bogată în antioxidanţi şi alţi compuşi bioactivi

Ţelina conţine numeroase tipuri de antioxidanţi şi substanţe antiinflamatoare. Aceşti compuşi sunt cunoscuţi pentru protejarea împotriva deteriorării celulare care duce la îmbătrânirea prematură şi apariţia anumitor boli. Substanţele naturale care se regăsesc în ţelină ajută la circulaţia optimă a tensiunii arteriale.

Ţelina, ideală pentru digestie

În urma unor studii realizate în laborator pe animale s-a descoperit că ţelina poate preveni apariţia ulcerului. Mai mult, pentru că are proprietăţi prin care se induce senzaţia de saţietate, se poate menţine cu uşurinţă greutatea corporală optima.