Alimentul delicios la dietă, care accelerează metabolismul. Conține un antioxidant vital pentru sănătate – reduce riscul de cancer, previne constipația și infecțiile

Roșiile uscate reprezintă cea mai bună sursă de licopen, substanță care reduce riscul multor tipuri de cancer. Află ce beneficii au acestea pentru sănătatea ta!
  • Publicat:
Alimentul delicios la dietă, care accelerează metabolismul. Conține un antioxidant vital pentru sănătate - reduce riscul de cancer, previne constipația și infecțiile
Sursa foto: Shutterstock

Roșiile uscate sunt minunate în salate cu brânză, dar și adăugate ca topping pe pizza, pe un platou rece ori făcute pastă, servită pe bruschete crocante. Însă aroma lor unică nu este singurul atu. Roșiile uscate au numeroase beneficii, datorită fibrelor, vitaminelor și antioxidanților din compoziție. 

Licopenul, antioxidantul cu numeroase beneficii din roșiile uscate

Acestea au o concentrație mare de licopen, un antioxidant puternic. Cercetările arată că acesta protejează pielea de efectele dăunătoare ale soarelui, dar poate reduce inclusiv riscul de cancer esofagian sau pancreatic.

Alte beneficii pentru sănătate ale roșiilor uscate la soare includ:

Susținerea sistemului imunitar

Roșiile uscate sunt pline de vitamina C, care întărește imunitatea, previne infecțiile și reduce riscul de complicații cauzate de viroze, cum ar fi pneumonia. De asemenea, vitamina C este benefică pentru persoanele foarte stresate, fumătoare sau care consumă alcool.

Combaterea constipației

O porție de 100 de grame de roșii uscate conține peste 40% din aportul zilnic recomandat de fibre alimentare. Acestea ajută la menținerea senzației de sațietate, reglează tranzitul intestinal și previn tulburări digestive precum constipația.

Bune pentru circulația sângelui

De asemenea, acestea conțin vitaminele K și B3, precum și minerale importante precum mangan, potasiu și cupru. Toate acestea mențin buna circulație a sângelui, reduc riscul de boli de inimă, înlătură oboseala, accelerează metabolismul și ajută la fixarea calciului și a fierului în organism.

Trebuie să reții însă că roșiile uscate conțin mai multe calorii și mai mult zahăr decât cele proaspete. Totodată, atenție la conținutul de sare, deoarece în supermarketuri se găsesc variante de roșii uscate tratate cu multă sare, periculoasă dacă ai o problemă cu tensiunea arterială.

Limitează-te la cel mult 100 de grame de roșii uscate consumate zilnic pentru a evita excesul de calorii, zahăr și sare.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru - Senior Editor
Senior Editor, [email protected] A făcut parte din echipa Ce se întâmplă, Doctore? în perioada aprilie 2013-decembrie 2023. Articolele sale cuprind informații despre diverse afecțiuni, alimentația echilibrată, îngrijirea pielii și sănătatea emoțională. Colaborări: Viața ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc