Patricia Rusu, coach: Ce să mănânci la cină ca să te simți bine și a doua zi

Cinele bogate în proteine animale și în proteine vegetale, zahăr, carbohidrați nu sunt cele ideale atunci când vorbim despre regenerarea corpului.
Patricia Rusu, coach: Ce să mănânci la cină ca să te simți bine și a doua zi
Patricia Rusu, nutriţionist, foto arhiva personală

”Cum îți așterni, așa dormi” auzim încă din copilărie. Foarte adevărat. Inclusiv cina dă startul pentru nivelul de energie de a doua zi și influențează chiar somnul. Explică pe larg Patricia Rusu, coach wellness și nutriție depre alegerile ideale la cină.

 

CSÎD: Patricia, cum ar arată un meniu echilibrat pentru cină în sezonul rece? 

 

Patricia Rusu: Dacă e să ne luăm după logica modului de funcționare a organismului nostru, masa de seară este de departe cea mai importantă masă a zilei.

CSÎD: De ce?

Patricia Rusu: Pentru că de ceea ce îi  vom oferi corpului seara va depinde ce se va întâmpla pe timpul nopții: digeri sau regenerezi. E cam atat de simplu. Alegerea e la tine. Atunci când alegi o masă copioasă, îți satisfaci toate poftele, poate chiar pe fondul oboselii acumulate de peste zi suprapuse cu un stres emoțional, adică consumi alimente de origine animală, în combinație cu leguminoase și alte surse de proteine vegetale  de exemplu, ce crezi ca va face organismul tău în acea noapte? Asta în contextul în care timpii de digestia medii pentru proteina animală, înainte să o mai combini cu alte alimente, este între aprox. 5-10 ore…

Ascultă-ți corpul atunci când vine vorba despre combinațiile alimentare care îi fac bine

CSÎD: Revenind la întrebare…

Patricia Rusu: O masă de seară ideală nu există, pentru că suntem diferiți, în momente diferite ale lunii și vieții. Însă pentru a putea permite corpului să se regenereze pe timpul nopții, să treacă prin acel proces de curățare, cina trebuie să fie una care să permită o digestie ușoară.

Salatele calde, supe creme – opțiuni pentru cina alături de salate proaspete și grăsimi sănătoase

CSÎD: Ca de exemplu…

Patricia Rusu: Aș opta pentru salate calde, one pot meals calde (ex. leguminoase, rădăcinoase, sulfuroase gătite împreună la cuptor cu adaos de ierburi, servite lângă o salată fresh), supe creme, sucuri prin presare la rece, urmate de grăsimi sănătoase la un interval relativ scurt (aprox 60 min după ingerarea sucului). Depinde și de țelul tău. Dar dacă vrei un somn mai bun, mai multă energie dimineața, regenerarea sunt pe lista ta, atunci ar fi optim să te gândești în mod cert la o cină de acest fel.

Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Recomandare video
Cârnați la grătar cu legume și porumb copt