Obiceiuri sănătoase pe care trebuie să le avem pentru o siluetă perfectă

Află ce obiceiuri sănătoase trebuie să dezvolţi pentru o siluetă perfectă.
Obiceiuri sănătoase pe care trebuie să le avem pentru o siluetă perfectă
FOTO: shutterstock / Obiceiuri sănătoase pe care trebuie să le avem pentru o siluetă perfectă
Vara a venit şi, chiar dacă de această dată sezonul cald este diferit prin prisma restricţiilor menite să oprească răspândirea COVID-19, asta nu înseamnă că nu va trebui să trecem totuşi proba costumului de baie. Iată 5 sfaturi de la nutriţionistul Gianluca Mech pentru a scăpa de kilogramele în plus acumulate în izolare!
 
Perioada de izolare a reprezentat o provocare pentru noi toţi. Iar majoritatea ne-am ales, după cele mai bine de 2 luni de stat în casă, cu kilograme în plus. A venit însă vara, aşa că e important să luăm măsurile necesare pentru a ne recăpăta silueta. Într-un timp cât mai scurt! Nutriţionistul Gianluca Mech ne oferă câteva sfaturi esenţiale în acest sens!

Organizarea unui program zilnic de masă

Pentru a ne recăpăta silueta după izolare, trebuie în primul rând să ne conturăm un program al meselor. Să respectăm cât mai strict numărul şi orele meselor zilnice. Iar alimentaţia trebuie să fie compusă în mare parte din legume, fructe de sezon şi iaurt. Putem mânca totodată, fără să exagerăm însă, migdale şi nuci. Acestea sunt bogate în grăsimi bune, minerale şi fibre. De asemenea, alimentele bogate în antioxidanţi sunt recomandate nu doar pentru sănătate, ci pentru că ne şi ajută să arătăm mai bine. Kiwi, usturoiul, cătina şi ceaiul verde sunt doar câteva exemple de alimente bogate în antioxidanţi.

Ce mâncăm?

Mesele principale este recomandat să fie compuse din alimente sărace în calorii, dar bogate în minerale şi vitamine. De asemenea, gătiţi cu cât mai puţină sare şi folosiţi ulei de măsline brut extravirgin. Două exemple de mese săntoase pentru prânz sau cină: paste integrale cu legume sau carne/peşte/ouă cu legume. 

Consumaţi sare iodată

Este important să consumăm sare iodată. Deficitul de iod din corp reprezintă o reală problemă. Afectează glanda tiroidă care, la rândul ei afectează multe funcţii importante ale organismului.

Gustări sănătoase

Dacă este să vorbim despre gustările dintre mese, fructele şi legumele proaspete, uşor digerabile şi bogate în apă reprezintă alegerea perfectă. Mă refer aici la castraveţi, salată iceberg, ţelină, ridichii, roşii, ardei gras verde, conopidă, pepene, spanac, căpşune sau broccoli.

Beţi apă!

În plus, nu uitaţi că este esenţial să beţi cel puţin doi litri de apă pe zi. Mai ales vârstnicii şi copiii. Este necesar să se limiteze consumul de vin şi bere. Sau, mai bine spus, ar fi ideal să evitaţi complet alcoolul”, recomandă Gianluca Mech.