Mananca inteligent pentru un creier sanatos

Fructele si cerealele consumate cu masura pot sa ne imbunatateasca si sa ne prelungeasca viata.
Mananca inteligent pentru un creier sanatos
Mananca inteligent pentru un creier sanatos

Nu e nici un secret ca pe masura ce anii nostri se aduna in tolba varstei si corpul imbatraneste. Dar cercetatorii ne arata ca putem creste sansele de a ne mentine un creier sanatos chiar si la o varsta inaintata daca adaugam aceste alimente “inteligente” la regimul alimentar zilnic.

Afine

Afinele ajuta la protejarea creierului impotriva stresului si poate reduce efectele bolilor legate de varsta, cum ar fi afectiunea Alzheimer sau dementa. In plus, dietele bogate in afine imbunatatesc semnificativ capacitatea de invatare si abilitatile motorii. O ceasca de afine pe zi, in orice forma – proaspete, congelate sau uscate – te poate ajuta sa-ti pastrezi vitalitatea pe toata durata vietii.

Somon

Pestele de apa adanca, precum somonul, este bogat in acizii grasi esentiali Omega 3, foarte importanti pentru functionarea creierului. Omega 3 contine, de asemenea, si substante anti-inflamatoare. Alte tipuri de peste care asigura beneficiile acizilor Omega 3 sunt sardinele si heringul. Recomandabil este sa consumi somon de 2-3 ori pe saptamana.

Nuci si seminte

Nucile si semintele sunt bogate surse de vitamina E. Iar carenta de vitamina E corespunde declinului cognitiv ce apare pe masura ce imbatranim. Asadar, adauga nuci, alune, migdale, arahide, seminte de floare-soarelui, seminte de susan, seminte de canepa sau chiar unt de arahide ori migdale in meniul tau zilnic.

Avocado

Fructele de avocado sunt aproape la fel de bune ca afinele in ingrijirea sanatatii creierului. E adevarat ca avocado este un fruct gras, dar grasimile continute sunt nesaturate si contribuie la sanatatea fluxului sanguin. Iar un flux sanguin sanatos, inseamna un creier sanatos. In plus, avocado scade si tensiunea arteriala.

Desi este un fruct bogat in calorii, o jumatate sau chiar un sfert de avocado pe zi nu poate sa dauneze prea mult siluetei tale.

Cereale integrale

Cerealele integrale precum fulgii de ovaz sau orezul brun pot reduce riscul bolilor de inima. Si cum fiecare organ din corp depinde de sanatatea cardiovasculara, creierul nu face exceptie. Germenii de grau, desi nu sunt cereale integrale, sunt considerati un super aliment deoarece, pe langa fibre, contin vitamina E si Omega 3.

O jumatate de ceasca de cereale integrale, o felie de paine de 2-3 ori pe zi sau 2 lingurite cu germeni de grau pe zi pot imbunatati starea de sanatate.

Pagina 1 din 2
Cate timpuri, atatea gusturi si obiceiuri
Cate timpuri, atatea gusturi si obiceiuri