Fructele uscate: cât sunt de sănătoase?

Fructele uscate sunt ideale ca gustare, dar cât sunt ele de sănătoase, când ar trebui să le evităm și cum pot înlocui fructele proaspete?
13.01.2021 | Necsoiu Alexandra
Fructele uscate: cât sunt de sănătoase?
Fructele uscate: cât sunt de sănătoase?

Auzim deseori că este foarte important să mâncăm fructe și legume, iar în acest context o să vorbim despre fructele uscate, care pot fi și ele o variantă care să înlocuiască fructele proaspete, sunt ușor de găsit, de luat în bagaj și de savurat ca gustare în orice moment. Dar cât sunt de sănătoase comparativ cu fructele proaspete?

Fructele uscate versus fructele proaspete

În general în fructele uscate regăsim merișoare, cireșe, caise și curmale, care au fost uscate fie prin expunerea la soare, deshidratare sau alt proces. Atunci când vorbim de conținutul de apă, fructele proaspete sunt mult mai sănătoase, pentru că oferă hidratare organismului, iar odată ce trec prin procesul de uscare, apa este eliminată.

Cât sunt de sănătoase?

Acestea conțin și ele nutrienți necesari, dar într-o formă mai compactă. De exemplu, 30 de grame de stafide, care sunt derivate din struguri, conțin 6% din necesarul zilnic de potasiu, adică aceeași cantitate pe care ai putea să o asimilezi de la strugurii proaspeți. De asemenea, putem vorbi despre prezența fibrelor, vitaminelor, mineralelor și antioxidanților, ceea ce în fructele uscate aceste valori nutriționale sunt mult mai dense.

Fructele uscate: când nu sunt sănătoase?

De multe ori auzim că fructele uscate conțin foarte mult zahăr, dar nu întotdeauna este cazul. Multe produse de la diferite branduri conțin doar fructe și nimic altceva. Te poți uita în schimb pe etichetă după îndulcitorii folosiți: sucroză, glucoză, siropuri, dextroză.

Cum să le mănânci?

Iată cum să incorporezi aceste fructe în planul alimentar, astfel încât să ai o dietă sănătoasă. Acestea pot fi folosite alături de cereale cu lapte sau iaurt, le poți face granola sau, de ce nu, le poți adăuga în salată. Sunt ușor de consumat și oferă fibrele și nutrienții necesari. Fructele uscate pot fi consumate și ca gustare înainte de antrenament din moment ce vorbim de carbohidrați, îți pot oferi energia de care ai nevoie și sunt mai ușor de digerat.