Dieta vegetală, un stil alimentar care te ține departe de boli, fără să renunți la carne

Potențialele beneficii pe care  dieta vegetală le are sunt ideale atât pentru sănătate, cât și pentru mediul înconjurător.
Dieta vegetală, un stil alimentar care te ține departe de boli, fără să renunți la carne
Foto: shutterstock

Dietele vegetale devin din ce în ce mai populare și, pe bună dreptate. Potențialele beneficii pe care  dieta vegetală le are sunt ideale atât pentru sănătate, cât și pentru mediul înconjurător. Dorința de a urma un stil de viață sănătos este întâlnită la tot mai multe persoane, iar asta pentru că se conștientizează tot mai mult importanța sănătății.

Ce este mai exact dieta vegetală?

În trecut, în definiție, nutriționiștii când vorbeau despre această dietă făceau referire doar la consumul de alimente produse natural, din plante, precum fructele, legumele, nucile și semințele. Însă, acest tip de dietă nu trebuie confundată cu dieta vegană sau cea vegetariană, pentru că nu impune restricționarea produselor de origine animală, ci pur și simplu reducerea consumului lor. Adică, acest stil alimentar presupune să consumi mai multe fructe, legume, cereale etc., dar totodată să nu renunți la carne sau pește.

De exemplu, dieta mediteraneană, care sprijină consumul de produse vegetale și pește, alături de ouă și produse lactate, este considerată o dietă vegetală. Tot ce trebuie să ai în vedere este ca fiecare masă pe are o consumi să conțină legume. Să nu uităm că dacă urmezi un stil de viață vegan sau vegetarian nu înseamnă neapărat că mănânci sănătos, mai ales dacă nu consumi ingredientele de care organismul are nevoie.

Dieta vegetală: beneficii

Scade riscul bolilor cardiovasculare

Unul dintre cele mai semnificative beneficii este acela că s-a descoperit că persoanele care consumă mai multe fructe și legume au un risc scăzut de boli cardiovasculare. Acest tip de dietă nu se axează doar pe limitarea produselor de origine animală, ci și pe alegerile alimentare pe care le facem. O astfel de dietă trebuie să fie echilibrată și să includă cereale integrale, fructe, legume, uleiuri, nuci, leguminoase, iar prepararea lor trebuie făcută într-o manieră cât mai sănătoasă. Exclus mâncarea prăjită.

Scade riscul de diabet de tip 2

O dietă vegetală ajută la prevenția diabetului de tip 2. Oamenii de știință au concluzionat în urma descoperirilor făcute că o astfel de dietă poate îmbunătăți rezistența la insulină, controlează greutatea corporală, crește fitonutrienții și fibrele de care organismul are nevoie, permite o mai bună interacțiune a microbiomului cu alimentele consumate și scade grăsimile saturate.

Scade riscul de obezitate

Poate ai mai auzit că o astfel de dietă este ideală în procesul de slăbire. În urma unor studii clinice s-a observat că dieta vegetală ajută la reducerea riscului de supraponderabilitate și obezitate și ajută în procesul de slăbire, se arată într-un articol din 2017 publicat în Journal of Geriatric Cardiology.

Dieta vegetală scade riscul de cancer

Dacă urmezi o astfel de dietă scazi riscul de a te confrunta cu cancerul. În urma unui studiu publicat în Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention la care au luat parte aproximativ 30.000 de femei trecute de menopauză s-a descoperit că participantele care mențineau o greutate corporală normală, limitau consumul de alcool și consumau în mare parte o dietă pe bază de plante reduceau cu 62% șansele de risc pentru cancerul de sân comparativ cu femeile care nu urmau aceste trei reguli esențiale.

Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Recomandare video
Tensiune crescută în sarcină: ce e de făcut explică dr. Ingrid Gheorghe, Sanador