Dieta pentru menopauză

Atunci când apare instalarea menopauzei, orice femeie trece prin anumite schimbări, în special alimentare. Iată dieta pentru menopauză.
04.10.2020 | Alexandra Necsoiu
Dieta pentru menopauză
Top probleme pe care româncele le pot avea la menopauză

Odată ajunse la menopauză, femeile se confruntă cu numeroase schimbări și noi provocări. În primul rând, apar simptome care, din fericire, pot fi ameliorate prin ajustarea planului alimentar. De asemenea, un alt aspect cu care se pot confrunta sunt kilogramele în plus. Iată dieta pentru menopauză care te poate ajuta să te simți mai bine în acest proces natural.

Postul intermitent în dieta pentru menopauză

Deși sunt mai multe moduri în care poți ține postul intermitent, majoritatea implică restricționarea consumului de alimente pe o perioadă de 14-24 de ore. Unele cercetări sugerează că postul intermitent poate fi benefic pentru femei în perioada menopauzei. De asemenea, are un efect similar reducerii caloriilor, adică scapi de kilogramele în plus și accelerezi arderea grăsimilor.

La menopauză, există câteva motive pentru care nu poți să mai slăbești atât de ușor cum o făceai înainte de instalarea acesteia:

  • Fluctuaţiile hormonale –nivelul fie ridicat, fie foarte scăzut de estrogen poate duce la creşterea depozitelor de grăsime.
  • Pierderea masei musculare – acest lucru se întâmplă din cauza vârstei, a schimbărilor hormonale şi a scăderii activităţii fizice.
  • Somnul insuficient – majoritatea femeilor au probleme cu somnul în timpul menopauzei, iar lipsa somnului este legată de creşterea în greutate.
  • Rezistenţa crescută la insulină – Femeile devin adesea imune la insulină o dată cu înaintarea în vârstă, ceea ce face ca pierdea în greutate să fie mai dificilă.

Postul intermitent poate reduce totodată și rezistența la insulină și ajută la stabilizarea nivelului de zahăr în sânge, ambele benefice pentru femei în perioada menopauzei. Mai mult, alte cercetări sugerează că postul intermitent sprijină sănătatea mentală în petrioada menopauze prin îmbunătățirea stimei de sine, dar și prin reducerea nivelului de stres și a simptomelor de anxietate și depresie. Bineînțeles, în general, postul intermitent afectează diferit femeile și bărbații, indicând faptul că femeile sunt mult mai sensibile la efectele postului.

Nu trebuie să ții postul intermitent în permanență, ci trebuie doar ca de câteva ori pe săptămână să adopți acest stil alimentar, consumând un număr mic de calorii și limitând perioada în care să nu mănânci nimic la 14-16 ore.