Alimente care conţin zahăr adăugat şi nu-ţi dai seama cât sunt de periculoase

Iată 7 alimente care conţin zahăr adăugat, deşi par o alegere extrem de sănătoasă pentru dietă.
Alimente care conţin zahăr adăugat şi nu-ţi dai seama cât sunt de periculoase
FOTO: pexels.com / Alimente care conţin zahăr adăugat şi nu-ţi dai seama cât sunt de periculoase

Ştiai că 80% dintre produsele ambalate conţin zahăr adăugat, motiv pentru care devine destul de dificil de evitat în alimentaţie?

Zahărul este folosit de secole ca ingredient de bază pentru a oferi gust alimentelor şi produselor pe care dorim să le consumăm însă, multe dintre ele au un conţinut tot mai mare de zahăr adăugat, iar datorită gustului delicios revenim şi achiziţionăm din nou acele produse. Atunci când consumăm zahăr, centrul plăcerii creierului este activat, ceea ce ne oferă o stare de bine. O substanţă chimică numită dopamină este eliminată, motiv pentru care experimentăm acele senzaţii de plăcere. Bineînţeles, ne bucurăm de acest sentiment şi continuăm să ne aflăm în căutarea alimentelor care conţin zahăr, chiar dacă nu suntem conştienţi de prezenţa lui. Aşadar, dacă în mod constant încerci să nu mai consumi zahăr, asigură-te că elimini din dietă următoarele produse alimentare, deoarece acestea conţin zahăr adăugat pe care, de cele mai multe ori, nu-l băgăm de seamă.

Sosuri, condimente şi dressinguri

Probabil nu te-ai fi aşteptat ca un produs simplu, ideal pentru a oferi gust preparatelor, poate avea un impact major în dietă. Însă, sosurile conţin zahăr adăugat, iar multe branduri chiar recomandă ca produsul lor să fie consumat o dată pe săptămână. Aici putem reaminti de sosurile pentru paste, ketchup-ul, sosurile barbeque, dressingurile pentru salate şi anumite condimente.

Legumele la conservă

Dacă arunci o privire cu atenţie peste lista de ingrediente vei fi surprins să observi că legumele la conservă precum fasolea, mazărea sau roşiile conţin zahăr adăugat. Acesta este folosit pentru a accentua gustul şi pentru conservare. Doar pentru că scrie că sunt legume organice, nu înseamnă că nu conţin deloc zahăr!

Produsele pentru slăbit

În general, gustările sănătoase care par apetisante chiar şi prin ambalaj sunt cele care conţin cantităţi uriaşe de zahăr adăugat. Produsele care nu conţin grăsimi sau sunt clasificate ca fiind ideale pentru slăbit par o alegere sănătoasă însă, atunci când un ingredient este eliminat dintr-un produs, un altul este adăugat. Dacă citeşti lista de ingrediente, vei observa că zahărul stă ascuns sub alte denumiri ca sacroză, dextroză, glucoză, lactoză, fructoză, maltoză, rafinoză, sirop de caramel, sirop de porumb etc.

Cerealele pentru micul dejun

Foarte multe tipuri de cereale, chiar şi cele de porumb, conţin zahăr adăugat. Dacă sunt colorate şi au un aspect tentat şi delicios, nu te aştepta să fie produse lipsite de zahăr. Unele tipuri de cereale care par a fi sănătoase conţin chiar mai mult zahăr decât o felie de tort.

Orezul din sushi

De cele mai multe ori, rulourile de sushi par o alegere sănătoasă, însă acestea conţin cantităţi mari de zahăr, iar asta din cauza orezului şi a metodei de preparare. Din păcate, aşa este reţeta.

Pâinea

Multe timpuri de pâine, în special pâinea albă conţine zahăr adăugat. Chiar şi alternativele ”sănătoase” de pâine graham sau integrală pot conţine zahăr adăugat, poate chiar mai mult decât ar conţine pâinea albă.

Smoothieuri şi fructe uscate

În timp ce fructele conţin în mod natural fructoză, atunci când sunt uscate, zahărul devine concentrat. Aşadar, fructele uscate pot ajunge să fie o sursă extrem de concetrată de zahăr. Acelaşi lucru putem spune şi despre smoothieuririle pe care le găsim în rafturile magazinelor. Pentru că au un conţinut mare de fructoză, fibrele sunt pulverizate, adică acţionează ca o barieră şi încetineşte procesul de absorbţie în organism. Ideal este ca atunci când cumperi sau faci un smoothie să foloseşti 2/3 legume şi 1/3 fructe. De asemenea, nu uita să citeşti eticheta. 1 gram de zahăr înseamnă 4 calorii, iar 4 grame de zahăr înseamnă 1 cub de zahăr.