Adevărul despre colesterolul din ouă. Numărul exact de ouă de consumat pe săptămână

22.09.2022
Adevărul despre colesterolul din ouă. Numărul exact de ouă de consumat pe săptămână
Adevărul despre colesterolul din ouă / Foto: Shutterstock

Ouăle de pui sunt o sursă foarte accesibilă de proteine și nutrienți. De asemenea, sunt o sursă naturală de colesterol. Cu toate acestea, colesterolul din ouă nu pare să crească nivelul de colesterol din sânge cum fac alte alimente bogate în grăsimi trans.

Deși există studii care au asociat consumul de ouă cu bolile de inimă, ar putea exista un alt motiv pentru asta. Alimentele pe care oamenii de obicei le consumă alături de ouă – precum șuncă de porc grasă și cârnați – ar putea crește riscul de boli cardiace.  De asemenea, contează și modul în care ouăle sunt preparate – deseori sunt prăjite în ulei sau unt, ceea ce contribuie la dezvoltarea bolilor cardiace.

Numărul ideal de ouă pe săptămână

Oamenii sănătoși pot mânca până la 7 ouă pe săptămână fără să crească riscul de boli de inimă. Unele studii au scos la iveală că acest consum de ouă ar putea chiar preveni accidentul vascular și o boală severă a ochilor numită degenerescență maculară, care poate duce la orbire, spune medicul Francisco Lopez-Jimenez, pentru Mayo Clinic.

Cu toate acestea, în cazul persoanelor cu diabet, studiile sugerează că 7 ouă pe săptămână ar putea crește riscul de boli cardiace. Trebuie menționat că în cazul altor cercetări această legătură nu a fost confirmată.

Alte studii ar fi legat consumul de ouă cu dezvoltarea diabetului. Este nevoie, așadar, de mai multe cercetări pentru a găsi legătura corectă între ouă, diabet și boli de inimă.

Cât colesterol au, de fapt, ouăle

Experții recomandă să consumăm cât mai puțin colesterol și să nu depășim 300 mg pe zi. Un ou mare are în jur de 186 mg de colesterol – iar întreaga cantitate se găsește în gălbenuș. Dacă în dieta ta nu se regăsesc multe alimente cu colesterol, un ou pe zi ar putea fi o alegere sigură, potrivit studiilor.

Dacă îți plac ouăle, însă ți-e teamă să nu crești nivelul colesterolului prea mult, mănâncă doar albușul oului. Acesta nu are colesterol și are multe proteine.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Cristina Tudor
Cristina Tudor
Și-a început activitatea în jurnalismul online în redacția Digi24, în 2014, unde a petrecut câțiva ani buni. Acolo a redactat articole în toate domeniile, însă cu timpul a început să se contureze o predilecție către subiectele legate de sănătate, realizând inclusiv o campanie ce ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Mihaela Posea: alimente permise în diabet