8 metode prin care poți stimula slăbirea

Află cum poți da un restart procesului de scădere ponderală dacă ai ajuns în faza de platou cu slăbirea!
15.08.2022
8 metode prin care poți stimula slăbirea
8 metode prin care poți stimula slăbirea

Slăbirea este de dorit în cazul în care o persoană se confruntă cu multe kilograme în plus și dorește să-și îmbunătățească starea de sănătate. De obicei, excesul ponderal și obezitatea vin la pachet cu valori crescute ale glicemiei, colesterolului, tensiunii arteriale, cu o funcționare problematică a sistemului cardiovascular și cu afectări ale articulațiilor. Acestea apar mai ales spre vârsta a treia. Obezitatea este astăzi asociată și cu un risc crescut de cancer, diabet, infarct și accident vascular cerebral.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății, la ora actuală, 1, 9 miliarde de persoane se confruntă cu exces ponderal și 650 de milioane cu obezitatea. Excesul ponderal este periculos atunci când indexul de masă corporală este peste 25, iar obezitatea este diagnosticată la persoane cu IMC de cel puțin 30. Indexul de masă corporală se calculează împărțind numărul de kilograme la înălțimea exprimată în metri la pătrat. În evaluarea stării de sănătate a persoanelor care se confruntă cu obezitatea, trebuie luată în calcul și dimensiune taliei. Grăsimea corporală dispusă în zona abdomenului este mult mai periculoasă decât grăsimea din zona inferioară a corpului.

Un program de slăbire eficient trebuie recomandat și monitorizat de un medic specialist în diabet, nutriție și boli metabolice, alături de un dietetician. Slăbirea sănătoasă ar trebuie să vizeze eliminarea grăsimii și presupune o scădere ponderală medie de 1 kilogram pe săptămână.

În mod normal, orice persoană care reduce numărul de calorii consumate zilnic, are grijă să mănânce surse de proteine, grăsimi bune, carbohidrați cu absorbție lentă, fibre și face mișcare ar trebui să slăbească în mod constant. Există și momente când slăbirea stagnează, momente când ar putea fi ajustate dieta și programul de mișcare. Iată ce recomandă medicul american Sara Gottfried, în volumul “Women, food and hormones”, dacă observi că acul cântarului nu se mișcă după 5-7 zile de dietă și sport!

  • apelează la antrenamente cu greutăți mari în prima parte a zilei, înainte de a mânca;
  • țintește către o structură a antrenamentelor care presupune două treimi antrenamente cu greutăți și o treime cardio;
  • consumă suplimente cu L-carnitină pentru a restarta procesul de slăbire;
  • apelează la dușuri reci, cu multiple beneficii pentru sănătate;
  • scade cantitatea de carbohidrați sub 20 de grame;
  • scade pentru o zi sau două numărul de calorii recomandate în dieta ta;
  • apelează la postul intermitent pentru câteva zile (de exemplu, mănâncă doar în intervalul 12-18);
  • dacă ești constipat, bea multă apă, consumă mai multe legume pentru fibre, apelează la pudra de semințe de in și ia suplimente cu magneziu.
Tags:
Urmărește CSID.ro pe Google News
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Mihaela Posea: alimente permise în diabet