Yoga -10 motive pentru care să începi chiar acum online sau offline

Fie că participi la clase de yoga fizic, fie că o faci online beneficiile pentru trup și minte apar. Explică direct din Bali instructorul de yoga Desirée Halaseh
22.09.2020 | Autor: Mădălina Drăgoi

În ultima vreme, de când cu pandemia am auzit tot mai multe persoane plângându-se de probleme cu spatele atât din cauza sedentarismului, cât și a kilogramelor în plus sau a poziției vicioase în fața ecranelor computerului, telefonului, televizorului. Dar tot cu această ocazie am auzit și multe persoane care s-au adaptat condițiilor de viață din pandemie și nu au renunțat la mișcare nici când a fost perioada de lock-down. Unii au început să practice yoga acasă, primind indicații online de la instructori aflați în toate colțurile lumii. Am stat de vorbă cu Desirée Halaseh, instructor de yoga în Bali despre beneficiile de care se bucură toți cei care practică yoga.

CSÎD: Cum este cu cursurile de yoga online? Au efect?

Desirée Halaseh: Clasele de yoga online au adus această practică mai aproape de oamenii are altfel nu ar fi venit la un studio tradițional din mai multe motive (locație, timp, contexte financiare, frică sau rușine). La clasele mele online au participat peste 100 de studenți de toate vârstele (de la 19 la 65 de ani), cu precădere femei. Și o dată la ceva zile primesc un asemenea mesaj: „Desirée, revin cu jumătate de review la cursul cu practică de dimineața. Doar jumătate pentru că am încercat să te ascult și să fac doar ce simt în fiecare dimineață. În primul rând mulțumesc pentru asta. Eu am început să fac yoga acum 1 an și jumătate, mai mult ca alternativă de mișcare pentru problemele cu spatele. Apoi am început să văd cât de mult mă ajută pe toate planurile. Problema a fost ca de multe ori nu mai mergea. Eram sigură că făceam ceva greșit dar nu îmi dădeam seama ce. De multe ori eram mai epuizată după clasa de yoga decât înainte. Ce încerc să exersez acum și cu ce m-ai încurajat tu, este să iau cât îmi trebuie din tot ce fac, să nu mă mai biciuiesc și forțez așa cum am făcut și mi s-a făcut toată viața. Azi mi s-au potrivit rutina cu respirația și cea cu scrisul. Pranayama mai făceam dimineața (dar ghici ce, mi-am dat seama că și acolo mă forțam să fac bine, mai mult, mai apăsat). Rutina de azi mi-a ieșit așa, ca o adiere de vânt. Când am ajuns la Journaling am constatat că odată ce am început să scriu, tensiunea din corpul meu a început să se mai diminueze. Și atât! Pentru azi a fost atât și a fost perfect!”

Yoga nu necesită un echipament sportiv sofisticat

CSÎD: De ce ai nevoie să te apuci de yoga (echipament, dispoziție, muzică etc)

Desirée Halaseh: Poți începe să faci yoga fără nici un echipament sofisticat. Un loc în care să nu te deranjeze nimeni pentru 20 minute, o respirație adâncă și un îndrumător care ți se potrivește.

Mai multă rezistența la durere, postură mai bună, focus mental – beneficii ale practicării yoga

CSÎD: 10 motive pentru care recomanzi yoga?

Desirée Halaseh: Creșterea rezilienței la stres

  • Flexibilitate, mobilitate și tonus muscular
  • Îmbunătățirea posturii corporale
  • Management eficient al durerii
  • Îmbunătățirea și menținerea sistemului imunitar la cote ridicate
  • Focus mental
  • Promovează un stil de viață activ și sănătos
  • Reglează activitatea glandelor adrenale
  • Reduce anxietatea
  • Îmbunătățește exponențial calitatea somnului

 

Cel mai nou articol Video: