Iaurtul cu fructe, bombă calorică?

Iaurtul şi-a câştigat reputaţia de aliment sănătos de-a lungul anilor. Dar conform expertei în nutriţie Caroline Kaufman, acesta se poate transforma repede într-o adevărată „bombă” pentru organism.
Iaurtul cu fructe, bombă calorică?

Iaurtul şi-a câştigat reputaţia de aliment sănătos de-a lungul anilor. Dar conform expertei în nutriţie Caroline Kaufman, acesta se poate transforma repede într-o adevărată „bombă” pentru organism.

Aşadar, consumaţi-l cât mai simplu! „Pentru a face un iaurt, este nevoie doar de lapte şi de cele două bacterii vii Lactobacillus bulgaricus şi Streptococcus thermophilus, care transformă laptele în iaurt.

Pe lângă asta, mai puteţi adăuga foarte puţin zahăr şi eventual nişte fructe” ne sfătuieşte Caroline.

Dacă nu îl puteţi face acasă şi vreţi să îl cumpăraţi, alegeţi-l după anumite criterii, cum ar fi cantitatea de calciu. Iaurtul este în sine o sursă nemaipomenită de calciu, însă cantitatea acestui mineral poate varia de la brand la brand. Aşadar, încercaţi să cumpăraţi numai iaurturi care conţin între 15% şi 30% calciu.

De asemenea, cantitatea de zahăr dintr-un iaurt nu ar trebui să depăşească 9 grame într-o cutie de iaurt normal şi aproximativ 7 grame într-o cutie de iaurt grecesc, care este mai gras. Evitaţi iaurturile în care zahărul este trecut pe cutie ca fiind primul sau al doilea ingredient.

Adăugarea propriilor fructe proaspete în iaurt este întotdeauna o idee bună. Dacă cumperi un iaurt cu fructe „direct din fabrică”, asigură-te că pe lista cu ingrediente sunt trecute fructele în sine, şi nu alte siropuri sau dulceţuri pline de zahăr.

Iulia Pocol
Iulia Pocol

De mai bine de o săptămână, scriu şi rescriu acest text. Am înţeles că trebuie să pară profesionist, dar să nu vă sperie.

Sincer, la 20 de ani, nu aş putea spune că experienţa mă recomandă şi nici că sănătatea era interesul meu principal.

Totuşi, nu pot să nu ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Mihaela Chivu: soluții pentru bruxism
Recomandări: