Zaharul: duşmanul din interior!

Zahărul face mai mult decât să te îngraşe! Este extrem de nociv pentru organele interne. Te predispune la două tipuri de diabet şi o mulţime de alte boli. De asemenea, zahărul te şi îmbătrâneşte. Din exterior spre interior, cât şi din interior către exterior.
Zaharul: duşmanul din interior!

Zahărul face mai mult decât să te îngraşe! Este extrem de nociv pentru organele interne.

Te predispune la două tipuri de diabet şi o mulţime de alte boli.

De asemenea, zahărul te şi îmbătrâneşte. Din exterior spre interior, cât şi din interior către exterior.

Surprinzător de multe alimente gata preparare conţin cantităţi mari de zahăr. Învaţă să citeşti etichetele şi să vezi câte grame de zahăr intră într-o porţie. Fabricanţii de alimente încearcă adesea să ascundă faptul că produsele lor conţin zahăr, aşadar nu fii dezamăgită dacă nu vezi scris „zahăr” sau „zaharoză” pe etichetă.

Tipuri de zahăr:

Malţ de ovăz, Melasă de rom, Zahăr brun, Zahăr de trestie, Sirop de porumb bogat în fructoză, Miere, Zahăr invertit, Lactoză, Zahăr de malţ, Maltitol, Maltodextrină, Zahăr de arţar, Sorbitol, Stevia, Zahăr de turbinado, Polimeri de glucoză, Zahăr de curmal, Zahăr de trestie crudă, Zaharuri din fructe, Dextroză.

Despre zahăr şi carbohidraţi

Mulţi nu înţeleg principiile de bază ale alimentaţiei sau ale pierderii în greutate şi cu siguranţă nu este vina lor. După cum se vede, în ficare lună apare câte o dietă nouă sau sunt contrazise principiile care stau la baza unei diete mai vechi.

Adevărul este următorul: în cazul în care consumi mai multe calorii decât pierzi, chiar vei lua în greutate. Şi dacă te hrăneşti cu alimente cu valoare nutritivă mică, bogate în grăsimi şi zahăr, fără să arzi caloriile prin sport, nu numai că vei lua în greutate, dar o vei face şi extrem de repede.

Aproape ficare aliment conţine carbohidraţi, iar carbohidraţii conţin zahăr. Ceea ce nu este neapărat un lucru rău, deoarece organismul metabolizează carbohidraţii pentru a furniza energia necesară vieţii, dar există carbohidraţi mai buni şi carbohidraţi mai răi.

Carbohidraţii se găsesc în următoarele categorii de alimente:

  • Produse lactate
  • Fructe, legume (fasole, linte, soia etc)
  • Nuci şi seminţe
  • Amidon
  • Zaharuri
  • Zarzavaturi

De fiecare dată când mănânci, pancreasul eliberează un hormon numit Insulină care reglează nivelul de zahăr din sânge. Indexul glicemic măsoară modificarea nivelului de zahăr din sânge pe măsură ce consumi diverşi carbohidraţi. Alimentele cu cel mai mare index glicemic (zaharuri şi amidonuri) provoacă eliberarea celei mai mari cantităţi de insulină. Când nivelul de insulină creşte, nivelul zahărului din sânge scade.

Aşadar, în momentul când consumi multe alimente cu un conţinut ridicat de carbohidraţi răi, nivelul zahărului din sânge creşte repede. Te simţi bine. Stomacul îţi este plin. Apoi se eliberează insulina şi nivelul de zahărului din sânge scade simţitor. Îţi este foame. Devi iritabilă şi nervoasă. Simţi nevoia să mănânci. Vei sfârşi prin a consuma şi mai mulţi carbohidraţi doar pentru a-ţi potoli foamea.

În cele din urmă, persoanele care se hrănesc în permanenţă cu zaharuri şi amidonuri vor avea prea des un nivel ridicat al zahărului în sânge, determinând pancreasul să muncească mai mult, ceea ce poate duce la o rezistenţă la insulină şi astfel se va declanşa diabetul de tip 2, atunci când insulina nu se mai produce în cantităţi suficiente sau nu mai este folosită eficient de organism.

De ce să reduci zahărul din alimentaţie

Imediat ce vei renunţa la zahăr, vei observa o îmbunătăţire a aspectului corpului tău în exterior şi o extraordinară stare de bine şi energie în interior. Deci, când simţi că meriţi „un premiu” pentru ceva, în loc să-ţi acorzi ca răsplată un baton de ciocolată, ce ar fi dacă te-ai răsplăti cu o piele nouă, mai frumoasă şi cu o viaţă mai lungă şi mai sănătoasă?

Sursa: „10 minute, 10 ani”, Dr. Fredric Brandt