Sucurile raw: beneficii, cum le alegem, rețete

Află ce beneficii au sucurile raw, la ce ingrediente trebuie să fim atenți, dar și cum le alegem și ce rețete putem pune în practică, acasă.
09.10.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Sucurile raw: beneficii, cum le alegem, rețete
Sucurile raw: beneficii, cum le alegem, rețete

Trăim într-un ritm din ce în ce mai alert și suntem expuși constant la multe schimbări, iar acest lucru înseamnă că de multe ori nu mai acordăm atât de multă atenție alimentației și nu mai avem la fel de multă grijă de noi. Avem la îndemână nenumărate restaurante, magazine și patiserii, iar acest lucru ne ușurează viața, însă ne și face să uităm de multe ori de vitaminele și nutrienții de care avem de fapt nevoie pentru un echilibru între corp și minte. De aceea, pentru o doză de vitamine și ingrediente curate, naturale, sucurile raw din fructe și legume poate fi varianta perfectă pentru un boost de energie, chiar și on the go.

Sucurile raw: beneficii

Sucurile raw, nepasteurizate, au majoritatea beneficiilor din fructele și legumele din care sunt preparate. Combinațiile de fructe și legume sunt diverse, iar o băutură raw este mai ușor de consumat și de digerat. Iată câteva dintre cele mai importante beneficii ale consumului de sucuri naturale:

  • Ajută sistemul digestivSucurile raw conțin fibre naturale solubile care ajută la reglarea digestiei și stimulează în mod automat acest proces, fiind mai ușor de tolerat decât fructele și legumele întregi, ceea ce este un beneficiu mai ales pentru persoanele care au probleme digestive.
  • Îmbunătățesc sistemul imunitar – Fructele și legumele folosite în sucurile raw sunt bogate în minerale, vitamine și antioxidanți, iar un astfel de boost de vitamine e mereu binevenit pentru sistemul imunitar.
  • Rol în detoxifierea organismuluiUnele substanțe prezente în fructele și legumele din care se obțin sucurile Urban Monkey, cum ar fi antioxidanții, betacarotenul, vitaminele C și E, au un rol important, pentru că ajută la eliminarea toxinelor și contribuie astfel la sănătatea ficatului. Prin prepararea la presiuni extrem de mari, învelișul fibros al celulelor vegetale este deschis pentru a permite o digestie și o extracție a nutrienților mult îmbunătățită.

Cum alegem sucurile raw 

Un aspect important la care trebuie să fim atenți când alegem sucurile naturale este modul în care au fost obținute. Adică procesele prin care au trecut ca să ajungă de la fruct la produsul finit. Trecând peste faptul că ar trebui să fie presate la rece, nu din concentrat, există două procedee principale despre care trebuie să știți: pasteurizarea și HPP (sau pascalizarea la rece). 

  • Pasteurizarea este un proces al cărui scop principal este acela de prelungire a termenului de valabilitate. Alimentele pasteurizate sunt încălzite până la aproximativ 90-100°C, iar asta înseamnă și că mulți micronutrienți vor fi distruși. 
  • Pascalizarea la rece (HPP) este, la rândul ei, tot o metodă de conservare a alimentelor, însă diferența principală constă în faptul că HPP nu presupune încălzirea alimentelor: acestea sunt expuse la presiuni foarte mari care dezactivează bacteriile, virusurile prezente în mod natural. În plus, păstrează gustul RAW și calitățile nutritive ale fiecarui fruct sau legumă din care este alcătuit. 

Sucurile raw: rețetă

Pregătirea unei gustări sănătoase, dar și delicioase, pare de multe ori o misiune imposibilă, mai ales dacă ați epuizat toate ideile, iar o simplă salată nu vă atrage. Urban Monkey ne învață că putem improviza propria rețetă guilt-free, pentru că avem deja o bază plină de vitamine cu ajutorul sucurilor și smoothie-urilor. Iată o idee plină de culoare, pentru o pauză dulce:

Very yummy and Very Strawberry Chia Plate

Ingrediente:

  • 1 Very Strawberry Smoothie by Urban Monkey
  • 4 linguri de semințe de Chia  
  • 4 căpșuni + extra pentru decor
  • 1 tulpină de rubarbă
  • Ulei de cocos
  • Zahăr de cocos
  • 5 linguri de semințe la alegerea ta
  • Extract de vanilie
  • Iaurt de cocos

Mod de preparare:

  • Amestecați într-un bol un Urban Monkey Strawberry smoothie cu 4 linguri de semințe de chia. Acoperiți și puneți la frigider peste noapte. Budinca de chia trebuie sa fie densă și cremoasă.  
  • Curățați și tăiați rubarba și căpșunile în bucăți mici. 
  • Pregătiți mixul de semințe – pot fi semințe de in, de canepa, de floarea-soarelui sau de dovleac. Puneți mixul într-o tigaie, pe foc, până prinde o ușoară culoare și bucătăria e învăluită într-un miros plăcut.
  • Peste semințele ușor coapte, adăugați o linguriță de ulei de cocos în tigaie, alături de rubarbă și căpșuni. Se amestecă bine și, dacă preferați un gust mai dulce, se adaugă câteva picături de esență de vanilie și un strop zahăr de cocos. 
  • După ce totul e încorporat și amestecat câteva minute, se ia tigaia de pe foc și se lasă la răcit.
  • Se servește budinca de chia într-o farfurie sau un bol, peste care puteți pune o lingură de iaurt de cocos și mixul din tigaie. Enjoy!

În ce cantități pot fi consumate într-o zi și riscuri la care ne expunem

Sub formă de sucuri, smoothie-uri sau smoothie bowls, nu există un minim sau un maxim pe care îl puteți consuma, atâta vreme cât acestea sunt integrate într-o dietă echilibrată. Fiecare are o toleranță diferită la astfel de sucuri și e bine să ne ascultăm organismul. Cu toate acestea, persoanele cu probleme asociate diabetului ar trebui să fie atente la conținutul relativ ridicat în zaharuri naturale din sucurile de fructe și să coreleze cantitatea și momentul consumului, cu reacția lor la acestea. Sucurile raw, nepasteurizate, sunt ca un suc făcut în casă, așa că dacă nu aveți anumite alergii sau intoleranțe alimentare, nu aveți motive de îngrijorare atunci când le consumați. 

La ce ingrediente trebuie să fim atenți

Dacă vă doriți să faceți un pas către un stil de viață mai sănătos, mai bogat în fructe și legume proaspete, sucurile și smoothie-urile raw pot fi un aliat pe care vă puteți baza întotdeauna pentru un boost de energie, pentru că raw is more. Și e bine să nu uitați că, pentru a alege sucul natural cu cele mai multe beneficii:

  • Ingredientele trebuie să fie proaspete, presate la rece, nu din concentrat;
  • Sucul cel mai bun nu este încălzit sau pasteurizat, ci are RAW pe etichetă;
  • Sucurile pot fi păstrate RAW mai mult timp doar dacă sunt supuse unei presiuni foarte mari, presiune care poate fi aplicată doar dacă sucul este în plastic. Dacă sucul este în sticlă, acesta nu ar rezista. De aceea, sucurile la sticlă de sticlă sunt de cele mai multe ori pasteurizate.