Multa carne rosie? Multe vesti negre

Multa carne rosie? Multe vesti negre

Consumul de carne rosie sporeste rata mortalitatii, iar consumul de carne alba pare sa o micsoreze, ne anunta o cercetare publicata in revista „Archives of Internal Medicine”. 500.000 de persoane au participat la ea.

O cincime din barbatii si femeile care au consumat cantitati mai mari de carne rosie (in medie 62,5 grame/la mia de calorii pe zi) prezentau un risc mult mai mare de deces, comparativ cu cei care au consumat cantitati mai mici (9,8 grame/mia de calorii pe zi).

Aceeasi tendinta si in cazul celor care au consumat cantitati mari de carne procesata. Concluzia: 11% din totalul deceselor in randul barbatilor si 16% in cel al femeilor ar fi putut fi evitate printr-o reducere cu 20% a consumului de carne rosie si de carne procesata.

Broccoli si cancerul de stomac

Consumul zilnic de broccoli poate sa ofere o protectie eficienta impotriva cancerului stomacal, potrivit unui studiu recent al cercetatorilor americani. O substanta din broccoli, sulforafan, poate activa un numar de gene antioxidante si enzime din celulele sistemului imunitar.

Aceeasi substanta stimuleaza producerea in intestine a unor enzime care asigura protectie impotriva substantelor inflamatoare care provoaca distrugerea lantului ADN. Cantitatea zilnica de broccoli recomandata de cercetatorii de la Scoala de Medicina a Universitatii John Hopkins este de 70 de grame.

Leacul din mazare

O anumita proteina din mazare poate fi folosita ca aditiv sau supliment alimentar impotriva hipertensiunii arteriale si a maladiilor renale, ne informeaza doctorii canadieni.

Mazarea a fost considerata mult timp drept un super-aliment, ce contine proteine, fibre dietetice si vitamine, avand un continut scazut de grasimi. Noile studii au demonstrat, in premiera, ca un anumit concentrat din mazare poate avea un efect pozitiv asupra presiunii arteriale si poate preveni bolile renale cronice.

Citeste si Pro si contra preparate din vanat