Mâncatul emoţional: tu îl practici?

V-aţi simţit vreodată copleşiţi de probleme şi aţi decis că rezolvarea constă în mâncare? V-aţi găsit vreodată mâncând fără ca de fapt să simţiţi foame? Acestea sunt efecte ale mâncatului emoţional, care intervine pe fondul unor probleme nerezolvate şi care exercită o presiune foarte mare asupra gândurilor şi sentimentelor.
Mâncatul emoţional: tu îl practici?

V-aţi simţit vreodată copleşiţi de probleme şi aţi decis că rezolvarea constă în mâncare? V-aţi găsit vreodată mâncând fără ca de fapt să simţiţi foame? Acestea sunt efecte ale mâncatului emoţional, care intervine pe fondul unor probleme nerezolvate şi care exercită o presiune foarte mare asupra gândurilor şi sentimentelor.

Ceea ce face mâncatul emoţional este să transforme acţiunea de a mânca în sine într-un refugiu – într-un spaţiu care oferă confort şi siguranţă şi din care poate deveni greu de ieşit. Cu toate acestea, nu este imposibil!

Studiile recente au demonstrat faptul că principalele motiv pentru care apar tulburările de alimentaţie, în special mâncatul emoţional, constau în nevoia de iubire şi acceptare şi stresul. În ambele cazuri, alimentele sunt văzute precum un tunel de evadare.

Mâncatul emoţional este o formă de autosabotare, limitând astfel controlul asupra propriei vieţi şi propriei alimentaţii. Mai mult, acesta poate ajunge la cazuri extreme care conduc către obezitate şi pun viaţa în pericol. Nu există niciun beneficiu al practicării mâncatului emoţional, deoarece acesta nu face altceva decât să amplifice problemele iniţiale care conduc individul către acest comportament.

Odată realizată problema, este foarte importantă căutarea unui ajutor. Terapiile oferă o formă de suport în acest tip de tulburare, precum şi literatura de specialitate din cadrul dezvoltării personale. Odată identificate problemele de la bază, este importantă stabilirea unei strategii pentru a combate acest tip de comportament.

Cea mai utilă strategie este antrenarea minţii astfel încât aceasta să devină conştientă de tot ceea ce corpul primeşte. Dat fiind faptului că mâncatul compulsiv presupune cel mai adesea o acumulare excesivă de calorii, mintea va fi antrenată astfel încât alimentele ingerate să fie din ce în ce mai sănătoase iar porţiile din ce în ce mai mici.

Motivul pentru care se recomandă terapia sau grupurile de suport în aceste cazuri, este legat de faptul că de foarte multe ori, oamenii nu sunt conştienţi de ceea ce îi apasă, şi odată ieşite la suprafaţă, aceste supărări pot cauza efecte mult mai grave, motiv pentru care este nevoie de prezenţa unui specialist care să ajute la soluţionare.

Mâncatul emoţional este una dintre cele mai comune probleme ale acestor timpuri, ca urmare a presiunilor societăţii şi a nivelului de stres foarte ridicat.

Acestea sunt cinci trucuri pe care le puteţi urma pentru a diminua mâncatul emoţional:

  •  Nu mai cumpăraţi mâncăruri nesănătoase
  • Înlocuiţi gustările dulci cu fructe sau legume precum morcovul şi ardeiul
  • Chiar dacă veţi călca strâmb, nu renunţaţi
  • Rugaţi un prieten să vă ajute cu monitorizarea alimentaţiei
  • Căutaţi ajutorul unui specialist, dacă problemele sunt de natură profundă
Cel mai nou articol Video: