Dieta de supermarket: slăbeşte uşor cu ce ai în frigider!

Dieta cu varză, dieta cu fructe şi legume, dieta Dukan, Paleo, Dash, diete, diete, diete... kilograme? Tot aici! Dacă ai încercat totul, de la dietele vegane la cele bazate pe proteine din carne, ce ai zice de o dietă mai... comună?
Dieta de supermarket: slăbeşte uşor cu ce ai în frigider!

Dieta cu varză, dieta cu fructe şi legume, dieta Dukan, Paleo, Dash, diete, diete, diete… kilograme? Tot aici!

Dacă ai încercat totul, de la dietele vegane la cele bazate pe proteine din carne, ce ai zice de o dietă mai… comună?

Dieta de supermarket, pune accentul pe alimente hrănitoare care se găsesc în orice supermarket şi include trei categorii de meniu: 1200 de calorii („Tabăra militară”), 1500 de calorii („Continuă să slăbeşti) şi 1800 de calorii („Întreţinerea siluetei suple”).

Cum funcţionează?

Raţionamentul programului constă în combinarea unui aport redus de calorii, ca urmare a unei diete controlate, cu un consum sporit de energie, datorat exerciţiilor fizice regulate.

Sunt interzise alimentele bogate în grăsimi sau zahăr, caloriile „goale”, precum şi băuturile îndulcite foarte mult, în vreme ce se încurajează consumul legumelor şi fructelor bogate în fibre şi sărace în calorii, sub formă de „recompense alimentare”.

Primele două săptămâni ale meniului de 1.200 de calorii reprezintă un început în forţă în direcţia pierderii în greutate. Etapele a doua şi a treia ale acestui program bogat în fibre şi sărac în calorii, grăsimi şi zahăr îi facilitează persoanei care urmează această dietă adoptarea unor obiceiuri alimentare şi a unor activităţi fizice adecvate, în funcţie de sex şi greutate, în vederea obiectivului dorit fără senzaţia chinuitoare de foame.

Argumente Pro şi Contra

Abordare practică, ştiinţifică şi directă a pierderii în greutate, Dieta de supermarket oferă îndrumări realiste care să te ajută să adopţi un stil de viaţă sănătos şi nu este doar o modă trecătoare.

Listele de schimb introduse pentru a regulariza atât mărimea porţiilor, cât şi numărul de calorii includ mese care nu necesită mult timp de pregătire (5-20 de minute), dar oferă varietate şi un echilibru al substanţelor nutritive.

Programul reprezintă dovada faptului că poţi umple cămara cu alimente hrănitoare şi poţi pregăti o masă care să fie pe placul întregii familii. Ca un minus, totuşi, este nevoie de răbdare şi perseverenţă, fiindcă rezultatele nu sunt imediate.

Toate alimentele acestei diete se găsesc în orice magazin alimentar, meniurile nu sunt costisitoare şi se pot pregăti cu uşurinţă, acasă.

Este potrivită pentru tine?

Dieta de supermarket li se va părea atrăgătoare persoanelor care doresc o abordare echilibrată a efortului de menţinere a unei greutăţi sănătoase. Şi copiii pot urma acest regim, cu condiţia ca mâncărurile şi porţiile să fie potrivite pentru vârsta lor.

Exemplu de meniu pentru trei zile:

Ziua 1

  • Mic dejun: cereale fierbinţi, lapte, fructe, nuci, cafea sau ceai
  • Prânz: supă de roşii, salată de ton şi fasole albă, apă
  • Cină: friptură la grătar, cartof copt, legume, salată asortată, iaurt, apă
  • Gustare: lapte degresat cu ciocolată, o prăjitură uscată

Ziua 2

  • Mic dejun: vafă cu fructe, lapte, cafea sau ceai
  • Prânz: supă de ciuperci, salată Waldorf şi carne de curcan, apă
  • Cină: filet mignon, roşii coapte, piure de cartofi, păstăi de mazăre, salată de spanac cu căpşuni
  • Gustare: biscuiţi din făină de grâu integrală cu somon afumat

Ziua 3

  • Mic dejun: băutură-cremă de piersici, pâine prăjită, cafea sau ceai
  • Prânz: supă de linte, salată cu fructe, pâine prăjită, cafea
  • Cină: somon fript (cu glazură de miere şi lămâi verzi), pâine cu usturoi, broccoli, fasole verde, salată asortată cu nuci