Consumul de proteine: ce cantitate trebuie să asimilezi în fiecare zi

Proteinele sunt o sursă ideală pentru menţinerea unui organism sănătos, dar şi pentru creşterea masei musculare.
Consumul de proteine: ce cantitate trebuie să asimilezi în fiecare zi
FOTO: 123rf.com / Consumul de proteine: ce cantitate trebuie să asimilezi în fiecare zi
Un stil de viaţă sănătos nu înseamnă doar mişcare fizică, ci şi o alimentaţie corespunzătoare. Pentru asta, specialiştii recomandă dietele care au la bază consumul de proteine şi cât mai puţini carbohidraţi. Rolul proteinelor este acela de a ajuta la creşterea masei musculare, dar şi la menţinerea stării generale de sănătate a organismului. Nutriţionistul italian Gianluca Mech explică importanţa consumului de proteine în regimul alimentar zilnic.
 
“Este important să consumi în primul rând legume cu o cantitate mare de proteină (broccoli, edamame, cartofi, linte, mazăre, asparagus, fasole sau avocado),  limitând proteinele animale la aproximativ 1/3 din doza zilnică. Este esenţial să se consume cantitatea şi calitatea corespunzătoare de proteine pentru un stil de viaţă sănătos, deoarece acestea îndeplinesc mai multe funcţii esenţiale în corpul nostru. De exemplu, proteinele sunt componente ale ţesuturilor musculare, ale organelor interne şi ale pielii. Proteinele sunt, de asemenea, necesare pentru creşterea şi repararea celulelor şi pentru producerea de enzime şi hormoni”, spune Gianluca Mech.
 
Dacă-ţi doreşti să scapi de kilogramele în plus, consumul de proteine joacă un rol extrem de important, la fel şi în cazul menţinerii sau creşterii cantităţii de masă musculară a organismului. Nutriţionistul recomandă consumarea a două grame pe proteină pe kilogram de greutate corporală în faza de menţinere. 
 
„Raţia zilnică de proteine depinde de mai multe variabile: nevoia de menţinere sau de creştere a masei musculare, activitatea fizică, stilul de viaţă, vârstă şi sex. Ca recomandare generală pentru un stil de viaţă sănătos trebuie să consumi zilnic 1-2 grame de proteină pentru fiecare kilogram de greutate corporală. Spre exemplu, dacă greutatea ta este de 74 de kilograme atunci este recomandat să consumi cel puţin 150 de grame de proteină zilnic pentru menţinerea masei musculare”, continuă nutriţionistul.
 
Consumul zilnic de proteine nu îi exclude însă pe cei vegani sau vegetarieni, care-şi pot lua aportul zilnic necesar din surse vegetale.
 
“Trăim într-o perioadă în care industria alimentara s-a diversificat şi oamenii găsesc aproape peste tot alimente ce conţin proteina derivată din surse vegetale. Există multe suplimente pe bază de proteină de soia sau de cânepă sau chiar paste făcute din făină de leguminoase- foarte bogate în proteine. O persoană vegană sau vegetariană poate obţine proteinele în principal din legume şi fructe deshidratate, dar este posibilă şi utilizarea anumitor alimente cum ar fi tofu sau seitan pentru a acoperi necesarul zilnic”.