Cele mai bune reţete de hidratare

Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură.
Cele mai bune reţete de hidratare

Singurul lichid care hidratează perfect este apa. Însă pentru diversitate, puteţi apela la supe, sucuri naturale şi ceaiuri, preparate cu apă pură. Indiferent de condiţiile meteo, doar apa hidratează cel mai bine. Aşa că străduiţi-vă să consumaţi cel puţin 8 pahare mari de apă zilnic. Şi citiţi cu atenţie eticheta sortimentelor achiziţionate.

Apa ideală are concentraţie minimă de nitriţi şi nitraţi, de sodiu, dar o cantitate considerabilă de calciu şi magneziu. Feriţi-vă de excesul de nitriţi şi nitraţi pentru că pot declanşa reacţii toxice grave la sugari şi copii mici. În cazul adulţilor, prin acumulare, aceşti doi compuşi pot fi cancerigeni. Aşadar, e important să alegeţi o apă săracă în aceste elemente care ajung în pânza freatică din cauza agriculturii intensive în care sunt folosiţi din abundenţă.

Cum se face sucul natural?

Vara, alături de apă, consumaţi sucuri naturale, care să conţină şi pulpa fructului. Aceasta ca să nu vă confruntaţi cu o creştere a  producţiei de insulină. Cele mai bune sucuri de fructe sunt cel făcute  în casă. Pentru hidratare, dar şi pentru echilibrarea producţiei de insulină, acestea se prepară  jumatate apă, jumătate suc de fructe. Este reţeta ideală pentru orice suc preparat din fructe proaspete acasă. Firesc, atenţie la apa folosită să fie cât mai pură.

Supa ideală este al dente

O altă recomandare pentru hidratarea zilnică este să consumaţi măcar o porţie de supă sau ciorbă, preparată cu apă controlată, pură. Aceasta deoarece nitriţii şi nitraţii spre exemplu nu dispar prin fierbere. Pe lângă apa pură, a doua regulă esenţială este să nu fierbeţi legumele exagerat, pentru că astfel se inactivează toate vitaminele pe care le conţin.

Legumele se fierb al dente, adică se lasă cât mai tari. Este indiciul perfect că încă au cantităţi din vitaminele şi enzimele cu care au fost proiectate de către natură. În plus, consumaţi ciorbă sau supă doar la prânz, nu şi seara. Cele două preparate cresc tensiunea arterială la ore târzii.

Ceaiul verde în locul cafelei

Vara e ideal să reduceţi consumul de cafea, deoarece această băutură deshidratează la maximum. Cofeina v-o puteţi lua din ceai verde, o altă soluţie de hidratare eficientă. Ceaiul verde reţine apa în organism pe o perioadă lungă. Alegeţi infuzia în locul fierberii excesive a frunzuliţelor, ca să vă bucuraţi şi de antioxidanţi.

Şi desigur folosiţi apă cât mai pură. Aceste două reguli sunt valabile indiferent ce tip de ceai preferaţi. Ceaiul se îndulceşte corect cu miere naturală, nu cu zahăr.