Carnea de pui: cât este de sănătoasă?

Află cât este de sănătoasă carnea de pui, dar și care sunt cele mai sănătoase moduri în care să o prepari pentru a beneficia de nutrienții importanți.
21.10.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Carnea de pui: cât este de sănătoasă?
Carnea de pui: cât este de sănătoasă?

Carnea de pui se numără printre cele mai populare tipuri de carne consumate, nu numai pentru că se găsește foarte ușor, ci și pentru că este rapid și simplu de preparat și poate fi consumată în multe moduri. Aflăm împreună în acest articol cât este de sănătoasă carnea de pui, de fapt și care sunt cele mai sănătoase metode de preparare.

Carnea de pui: valori nutriționale

Carnea de pui este bogată în nutrienți importanți precum proteine, niacine, seleniu și fosfor. 85 de grame de piept de pui conțin:

  • Calorii: 122
  • Proteine: 24g
  • Grăsime: 3g
  • Carbohidrați: 0g
  • Niacine: 51% din necesarul zilnic recomandat
  • Seleniu: 36% din necesarul zilnic recomandat
  • Fosfor: 17% din necesarul zilnic recomandat
  • Vitamina B6: 16% din necesarul zilnic recomandat
  • Vitamina B12: 10% din necesarul zilnic recomandat
  • Riboflavin: 9% din necesarul zilnic recomandat
  • Zinc: 7% din necesarul zilnic recomandat
  • Tiamină: 6% din necesarul zilnic recomandat
  • Potasiu: 5% din necesarul zilnic recomandat
  • Cupru: 4% din necesarul zilnic recomandat

Proteina este esențială pentru creșterea și repararea țesutului muscular, dar și pentru menținerea acestuia. La rândul lui, seleniul este un mineral necesar pentru o bună funcționare a sistemului imunitar, a sănătății tiroidei și fertilității. De asemenea, carnea de pui este bogată în vitamine B precum niacină și vitaminele B6 și B12, care joacă un rol important în producția de energie și sănătatea creierului.

Beneficii

Carnea de pui este bogată în nutrienți importanți și poate fi integrată excelent într-o dietă sănătoasă. Pentru că este scăzută în calorii și bogată în proteine, este ideală pentru scăderea în greutate. Studiile arată că o creștere a cantității de proteine consumate poate îmbunătăți procesul de slăbire și ajută la menținerea masei musculare, mai ales când ești activ fizic. Mai mult, proteina este implicată în producția de calciu, fiind importantă pentru optimizarea sănătății oaselor.

Riscuri

Nu toate tipurile de carne de pui sunt create egal. De exemplu, chicken nuggets sau produsele prăjite sunt bogate în grăsimi nesănătoase, carbohidrați și calorii. De asemenea, alte tipuri de carne de pui sunt foarte procesate, precum mezelurile. Cercetările sugerează că alimentele procesate sunt asociate riscului crescut de boli cardiovasculare, diabet de tip 2 și anumite tipuri de cancer. Mai mult, acestea pot conține cantități mari de sodiu și conservanți. Dacă reduci cantitatea de sodiu pe care o consumi, scazi nivelul tensiunii, iar acest lucru este important în special pentru persoanele care se confruntă cu hipertensiune.

Moduri sănătoase în care să prepari carnea de pui

Piept de pui la grătar- Pieptul de pui la grătar poate fi o variantă rapidă și sănătoasă prin care să-ți crești aportul de proteine. Adaugă și câteva legume și masa ta de prânz este gata.

Pui la cuptor- Puiul gătit la cuptor este o opțiune ideală pentru cină, mai ales dacă încerci să slăbești. Este scăzut în grăsimi și calorii și bogat în nutrienți importanți.