Cancer de sân: alimente care te ţin departe de boala secolului

Iată ce alimente să consumi pentru a reduce riscul de apariţie al cancerului de sân.
Cancer de sân: alimente care te ţin departe de boala secolului
FOTO: shutterstock / Cancer de sân: alimente care te ţin departe de boala secolului
Cancerul de sân este considerat una dintre bolile secolului, o afecţiune extrem de răspândită ce afectează anual milioane de femei pe întreg mapamondul. În acest context, e important de ştiut că o alimentaţie bogată în fibre s-a demonstrat ştiinţific că are o strânsă legătură cu incidenţa mai redusă a apariţiei cancerului de sân. 
 
„O alimentaţie bogată în fibre adoptată încă din perioada adolescenţei sau chiar şi mai târziu poate fi un factor important în reducerea riscului apariţiei cancerului la sân de-a lungul vieţii. Nivelurile de hormoni steroizi sexuali sunt puternic corelate cu dezvoltarea cancerului de sân. Studiile efectuate de cercetători în ultimii ani arată că o dietă bogată în fibre are capacitate de a reduce incidenţa apariţiei cancerului de sân prin inhibarea reabsorbţiei estrogenului”, spune nutriţionistul Gianluca Mech.

Ce să mănânci pentru a reduce riscul apariţiei cancerului de sân 

Specialistul explică de ce următoarele alimente sunt recomandate:
 
 
Conţin proteine şi minerale şi sunt importante pentru furnizarea de vitamine B şi fibre. Fibrele insolubile prezente mai ales în cerealele integrale au un efect previn de asemenea constipaţia, colonul iritabil, şi tumorile pe colon. Prin creşterea masei fecale, acestea accelerează tranzitul intestinal şi reduc timpul de contact al potenţialilor cancerigeni cu celulele intestinale. Cerealele integrale conţin şi fitoestrogeni, substanţe care, potrivit cercetărilor ştiinţifice, pot avea efect antiproliferativ asupra tumorilor sensibile la hormoni (sân, endometru, prostată). 
 
Leguminoasele conţin carbohidraţi complecşi, săruri minerale, vitamine B şi fibre.
 
Fibrele solubile conţinute în leguminoase au efect gelifiant şi sunt capabile să modifice absorbţia intestinală a glucozei şi a colesterolului, îmbunătăţind, astfel, nivelul lor în sânge.
 
Multe fructe şi legume sunt bogate în nutrienţi.
 
În special, legumele precum broccoli, conopida şi varza sunt recomandate. Deoarece au proprietăţi anti-estrogenice. De asemenea, sunt recomandate merele, usturoiul, roşiile, morcovii şi fructele de pădure”, declară nutriţionistul.