Avocado, aliatul ideal pentru diabetici, kilograme în plus sau colesterol crescut

Avocado este cunoscut ca fiind unul dintre cele mai populare alimente, iar asta datorită beneficiilor pentru sănătate.
05.11.2019 | Autor: Alexandra Necsoiu
Avocado, aliatul ideal pentru diabetici, kilograme în plus sau colesterol crescut
FOTO: 123rf.com / Avocado, aliatul ideal pentru diabetici, kilograme în plus sau colesterol crescut

În ultimii ani, fructul avocado a câştigat popularitate nu doar pentru că este extrem de versatil şi poate fi folosit în numeroase preparate, ci şi pentru beneficiile pe care le are pentru sănătate. În plus, este un superaliment recomandat atât în dietele pentru scăderea în greutate, cât şi pentru persoanele care suferă de diabet, boli vasculare sau probleme digestive etc.

“Studiile au aratat că avocado este un fruct bogat în fibre şi grăsimi monosaturate, care ajută corpul să lupte împotriva diabetului şi bolilor vasculare. 100 grame de avocado conţin doar 1,8 grame de carbohidraţi, 4,4 grame de proteine, 23 grame de grăsime şi 3,3 grame de fibre. Dacă vreţi să slăbiţi, atunci avocado este un aliat de nădejde. Consumând doar jumătate de avocado la fiecare masă veţi obţine mai repede senzaţia de saţietate, astfel că veţi mânca mult mai puţin. Mai mult, acest fruct este bogat în vitaminele A, B1, B2, D, E, K, H, PP şi are un conţinut foarte mare de potasiu, care vă ajută să faceţi mai uşor tranziţia spre o dietă ketogenică”, explică nutriţionistul Gianluca Mech.

Pentru că este un aliment care are capacitatea de a micşora nivelul colesterolului, de a controla apetitul, dar mai ales de a reduce grăsimea de pe abdomen, avocado este alimentul ideal pentru scăderea în greutate.

Te scapă de grăsimea de pe abdomen

Cercetătorii arată că dacă renunţăm la uleiurile de gătit sau la uleiul de peşte şi le înlocuim cu uleiul de avocado, care este bogat în acizi graşi şi uleiuri mononesaturate, ajută şla reducerea grăsimii de pe abdomen, iar astfel ete redus şi riscul sindromului metabolic, în care markerii de sănătate sunt asociaţi cu creşterea în greutate. În urma unui studiu recent s-a descoperit că persoanele care consumau 40 de grame (aproximativ 3 linguriţe) de uleiuri bogate în acid oleic timp de patru săptămâni au scăzut grăsimea de pe abdomen cu 1.6% comparativ cu cei care consumau ulei de floarea soarelui sau de in, acestea fiind uleiuri bogate în grăsimi polinesaturate. Un alt studiu din jurnalul Diabetes Care a obţinut aceleaşi rezultate: o dietă bogată în grăsimi mononesaturate poate preveni distribuţia grăsimii din corp, în special din zona abdomenului. O linguriţă de ulei de avocado conţine 120 de calorii şi 10 grame de grăsime mononesaturată, profil aproape identic uleiului de măsline extravirgin.

“Avocado este un fruct bogat în fibre, dintre care 25% sunt solubile. Acestea sunt utile pentru buna funcţionare a organismului, reglează tranzitul intestinal şi reduc senzaţia neplacută de balonare. Recomand consumul de avocado la fiecare masă, fie pe un toast dimineaţa, într-o salată la prânz sau alături de peşte la cină”, adaugă Gianluca Mech.

Îmbunătăţeşte calitatea dietei

În urma unui studiu publicat în Jurnalul de Nutriţiei s-a deschis că jumătate de avocado consumat în fiecare zi îmbunătăţeşte calitatea dietei şi reduce cu 50% riscul de sindrom metabolic. Astfel, indexul masei corporale este mai mic, circumferinţa taliei la fel, iar consumul semnificativ de fructe, legume, fibre şi vitamina K, nutrienţi esenţiali, toate acestea duc la scăderea în greutate.

Ajută la absorbţia nutrienţilor

Scăzut în calorii, bogat în vitamine şi nutrienţi importanţi, cercetătorii ne asigură că avocado este ideal în dietă, mai ales că salatele fără puţină grăsime adăugată nu ne ajută chiar atât de mult în procesul de slăbire. Într-un studiu publicat de jurnalul Molecular de Nutriţie şi Cercetare Alimentară, cercetătorii le-au oferit participanţilor salate care conţineau dressing-uri cu grăsimi saturate, mononesaturate şi polinesaturate. Mai apoi, s-au făcut teste de sânge pentru a mpsura absorbţia de grăsimi solubile, compuşi asociaţi cu îmbunătăţirea greutăţii şi scăderea aportului de grăsime. Un alt studiu publicat în Jurnalul de Nutriţie arată că avocado adăugat în salată permite participanţilor să absoarbă de trei până la cinci ori mai multe carotenoide.