9 motive pentru a mânca rodii cât mai des

Rodia este considerată încă din cele mai vechi timpuri un simbol al fertilităţii, al stării de sănătate, de aceea nu trebuie să lipsească din alimentaţia noastră. Fructul poate fi consumat la micul dejun sau la gustarea de prânz, deoarece este sursa ideală de energie.
15.02.2021 | Autor: Simona TUDORACHE
9 motive pentru a mânca rodii cât mai des

Rodia este considerată încă din cele mai vechi timpuri un simbol al fertilităţii, al stării de sănătate, de aceea nu trebuie să lipsească din alimentaţia noastră.

„Recomand consumul de rodie la micul dejun sau la gustarea de prânz, deoarece este sursa ideală de energie, precizează nutriţionistul Florin Ioan Bălănică pentru Ce se întâmplă, doctore? 

Iată care sunt, în opinia specialistului, beneficiile consumului de rodie pentru organism!

  1. Rodia este unul dintre cele mai puternice fructe antioxidante, în  compoziţa ei găsindu-se de trei ori mai mulţi antioxidanţi, precum polifenoli, tanini şi antocianini, decât în vinul roşu sau în ceaiul verde.
  2. Antioxidanţii conţinuţi de rodie împiedică apariţia procesului de îmbătrânire prematură, fiind recomandaţi în patologii neurodegenerative, precum boala Alzheimer.
  3. Este o sursă importantă de vitamine, A, B5, C, E, K, acid folic, dar şi minerale, calciu, potasiu, magneziu, fier.
  4. Rodia este fructul de care pot beneficia femeile însărcinate, deoarece este bogată în acid folic, vitamina esenţială în diviziunea celulară şi în procesul de dezvoltare a fătului.
  5. Prin substanţele nutritive din conţinut poate participa la prevenţia cancerului de sân, a cancerului de prostată şi a celui de piele.
  6. Are proprietăţi hipocolesterolemiante, putând lua parte la reducerea riscurilor dezvoltării patologiilor cardiace.
  7. Are proprietăţi antidabetogene, de scădere a glicemiei, fiind un adjuvant nutriţional pentru pacienţii cu tulburări ale metabolismului glucidic.
  8. Este un bun stimulent al sistemului imunitar. Datorită conţinutului său ridicat de vitamina C (o singura rodie conţine 40% din necesarul zilnic de vitamina C), rodia contribuie la întărirea sistemului imunitar.
  9. Rodia conţine o cantitate semnificativă de fibre care ajută la o bună funcţionare a sistemului digestiv şi la reglarea digestiei.

„În mod excepţional, unele persoane pot dezvolta reacţii alergice la sucul de rodie. Deşi antocianinele din rodie oferă protecţie împotriva razelor UV, rareori la aplicare pot apărea mâncărimi, congestie nazală şi dificultăţi de respiraţie”, adaugă medicul nutriţionist Florin Ioan Bălănică.

Fructele îşi păstrează vitaminele şi când sunt congelate

Fructele şi legumele, bogate în nutrienţi şi vitamine, ne ajută să ne păstrăm sănătatea de fier. În general, regimul alimetar trebuie adaptat sezonier. Pentru a ne bucura de proprietăţile lor sanogene, în fiecare anotimp trebuie să introducem în dietă legumele şi fructele care apar şi care în această perioadă sunt mai bogate în nutrienţi.

„Între sezoane, când nu avem acces la toate produsele în stare proaspătă, le putem consuma în stare congelată, deoarece prin îngheţare nu se blochează substanţele nutritive ale fructelor şi legumelor”, mai spune specialistul.

Legumele şi fructele congelate sunt deseori mai „proaspete” decât cele din centrele comerciale.

Legumele şi fructele trebuie spălate, scurse bine, tocate sau porţionate şi congelate cât mai repede.  Dacă sunt băgate la congelator la scurt timp după ce au fost culese, fructele şi legumele îşi păstrează vitaminele, mineralele, fibrele şi fitochimicalele din conţinut. Acestea îşi înjumătăţesc conţinutul de vitamine la fiecare 48 de ore, după recoltare, chiar dacă sunt păstrate la frigider.

 

De ce este mai greu să slăbeşti iarna
De ce este mai greu să slăbeşti iarna