12 alimente care conţin mai mult potasiu decât o banană

Când te gândeşti la cele mai bune surse de potasiu, probabil banana este primul aliment care îţi vine în minte.

Când te gândeşti la cele mai bune surse de potasiu, probabil banana este primul aliment care îţi vine în minte. De fapt, multă lume are dificultăţi în a indica orice altă sursă de potasiu, un mineral esenţial pentru funcţionarea normală a sistemului nervos, a muşchilor, rinichilor, glandelor responsabile cu producţia de adrenalină, fiind vital şi în menţinerea unui echilibru al fluidelor în organism.

Dacă nu-l consumi în cantitati suficiente (4,700 mg/zi), rişti să suferi de oboseală, crampe musculare, ameţeli, palpitaţii şi chiar aritmii. Nivelul potasiului afectează, de asemenea, capacitatea organismului de a reglementa tensiunea arterială şi risti să suferi de tensiune arterială crescuta în cazul în care organismul tău este deficitar.

Bananele sunt adevărate surse naturale de energie, cu un conţinut ridicat de potasiu, care creşte rezistenţa organismului.  Cu toate acestea o banană are în jur de 422 de miligrame de potasiu, cam 11% din cantitatea zilnică de care are nevoie un adult. Încearcă pe cât de mult posibil să nu găteşti alimentele bogate în potasiu, ci să le consumi proaspete. Atunci când le găteşti se pierde din cantitatea de potasiu.

Din fericire, te poţi baza pe mai multe alimente la care poţi apela pentru buna funţionare a organismului.