10 reguli pentru silueta in perioada tentatiilor culinare

Pe masa de Craciun te asteapta mancaruri hipercalorice, asa ca tine cont de sfaturile noastre daca vrei sa iti mai incapi in haine in luna Ianuarie.
10 reguli pentru silueta in perioada tentatiilor culinare
10 reguli pentru silueta in perioada tentatiilor culinare

Ca in fiecare an, sarbatorile constituie un adevarat pericol pentru silueta. Pe masa de Craciun te asteapta mancaruri hipercalorice, asa ca tine cont de sfaturile noastre daca vrei sa mai incapi in haine in luna Ianuarie.

1. Gustarile

Putem alege cateva bucatele de carne cat mai slaba si o portie dubla de legume – castraveti, rosii, ardei si salata verde cat mai simpla. Sau, de ce nu, doar niste branza, de asemenea, cat mai slaba, cu rosii sau ceapa verde si usturoi (ofera rapid senzatia de satietate). Cu orice pret trebuie sa rezisti in aceasta faza culinara in fata painii, chiar daca te asezi la masa cu multa pofta de mancare.

2. Intre doua feluri de mancare

Ideal este sa faci o pauza si sa consumi eventual un ceai parfumat, de fructe sau un ceai verde, pentru a usura digestia grasimilor si a creste senzatia de satietate. Atentie la salata de boeuf si in general la maioneza!

3. Felul principal la masa

Evita combinatiile si carnea de porc in exces. Alege ceapa verde, salata, rosiile, ardeii si muraturile, in nici un caz cartofii, fie copti ori prajiti. Un moment de mare cumpana il reprezinta sarmalutele imbibate in smantana daca sunt de varza sau in iaurt in cazul sarmalutelor in foi de vita.

Cert este ca mult mai usor de digerat sunt cele in foi de vita. Din punct de vedere al caloriilor, sarmalele variaza fantastic in functie de proportia orezului din compozitie, dar si de adaosul de smantana, iar asta depinde de fiecare dintre noi.

4. Desert

Exista mai multe variante. Gusta cate o bucatica mica din fiecare, dar nu te baza prea mult pe self control deoarece multe dintre noi functionam pe principiul – „daca nu stiu ce gust are, mor” si asa inca o lingura si inca una. Solutia?

O delicioasa si sanatoasa salata light de fructe, innobilata cu nuci maruntite si usor rumenite, mere, pere, mandarine, mango, papaya, boabe de rodie, bucatele de pepene galben, kiwi, banane, al carui suc poate fi obtinut fie din fresh de portocale, fie din compot de visine sau de ananas (cumparate direct din supermarket). Nu uita sa cumperi si frisca naturala pentru a orna cupele.

5. Amestecarea bauturilor si reumplerea paharului

Adica nu-ti turna bautura in pahar daca nu ai terminat-o pe cea de dinainte. Astfel vei putea sti in orice moment cata bautura ai consumat. O alta modalitate este alternarea bauturilor alcoolice cu cele racoritoare, cu ceaiuri calde (de fructe sau ceai verde) sau, mai simplu, cu apa.

6. Mananca o banana sau o supa de legume

Pentru a evita neplacuta mahmureala dupa o petrecere. Fibrele raman in stomacul tau mai mult decat orice alta mancare si au efectul de a absoarbe alcoolul.

7. Bea multe ceaiuri zilnic

Ca sa previi indigestia sau daca ai probleme cu ficatul sau cu vezicula biliara, care pot aparea in urma meselor copioase. Ceaiul de galbenele este foarte bun.

8. Fermenti cu actiune gastrica

Daca nu esti obisnuita cu alimentatia copioasa, ba chiar cu mai multe mese pe zi, atunci apeleaza la diversi fermenti cu actiune gastrica si duodenala, care trebuie administrati de regula inainte de masa sau orice ceai, mai putin de tei si de menta.

9. Atitudine pozitiva

Incearca macar anul acesta de Sarbatori sa-ti mentii greutatea printr-o atitudine pozitiva si hotarata. Daca te gandesti ca incercarile tale sunt sortite esecului, te vei ingrasa cu siguranta.

10. Concentreaza-te pe distractie, pe relaxare, nu pe mancare!

Fa miscare, nu te mai zgribuli, pune cizmele, caciula, manusile si iesi la joaca cu copiii. Vei face miscare si vei mai pierde din calorii. Fii din nou copil, relaxeaza-te!