Revigorează-ţi părul prin dietă şi tratamente naturale!

Pentru multe persoane, sezonul rece se încheie cu un bilanţ nefericit în ceea ce priveşte aspectul părului: căderile peste media firelor de păr admise ca fiind normale (între 50 şi 200), lipsa strălucirii, rezistenţa la produsele de îngrijire sunt doar câteva dintre neajunsuri.
20.02.2013
Revigorează-ţi părul prin dietă şi tratamente naturale!

 

Pentru multe persoane, sezonul rece se încheie cu un bilanţ nefericit în ceea ce priveşte aspectul părului: căderile peste media firelor de păr admise ca fiind normale (între 50 şi 200), lipsa strălucirii, rezistenţa la produsele de îngrijire sunt doar câteva dintre neajunsuri.
 
Iar primele măsuri care vizează restabilirea normalităţii podoabei capilare se referă la dietă. Calitatea cheratinei, proteina care intră în structura firului de păr, este determinată de factori genetici, metabolici, hormonali, care nu pot fi schimbaţi în proporţie de sută la sută, dar pot fi influenţaţi printr-o dietă bogată în vitamine, minerale şi alte elemente esenţiale pentru păr.
 
Astfel, atunci când vă gândiţi la meniul zilnic, luaţi în calcul şi nevoile părului, care impun consumul alimentelor bogate în următoarele elemente: 
 
-fier, element care favorizează transportul oxigenului către celule, stimulând astfel revitalizarea părului
 
-vitamina B3 care stimulează metabolismul celular ăi întăreşte rădăcina părului

-vitamina B5 care ajută la dezvoltarea structurală a firului de păr 

-vitamina B6 care favorizează sinteza de cheratină
 
Nutriţionistul Mihaela Bilic recomandă în cartea sa “Sănătatea are gust” câteva alimente care nu trebuie să lipsească niciodată din dieta celor care îşi doresc un păr frumos: carne roşie, ficat, ouă, legume cu frunze verzi, peşte, ciuperci, germeni de grâu, banane. 
 
La frumuseţea părului, contribuie şi evitarea stresului şi restabilirea echilibrelor hormonale în organism. 
 
Tratamente eficace
Cât priveşte îngrijirea părului, dincolo de spălarea frecventă şi aplicarea balsamurilor hrănitoare, un plus de vitalitate se poate obţine şi cu ajutorul măştilor naturale. Una dintre acestea recomandate de stiliştii francezi înglobează 60 de g unt de karite şi 30 de g de ulei de jojoba, care se încălzesc şi înglobează într-un amestec de apă cu săpun cât mai simplu.

Acest amestec se aplică pe lungimea firului de păr şi se ţine 30 de minute înainte de aplicarea şamponului. Untul de karite este bogat în vitaminele A, D E şi F, hidratând părul şi redându-i strălucirea. Iar uleiul de jojoba conferă vitalitate unui păr tern. Alte extracte naturale recunoscute pentru beneficiile lor sunt rozmarinul, cimbrul, uleiul de coco şi gelul de alor vera care repară şi revitalizează firul de păr.

Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult
Recomandare video
Un medic avertizează: și vegetarienii pot acumula grăsime în ficat