Cele mai
APLICAȚII

Calculează câte calorii poţi consuma zilnic fără să te îngraşi, află greutatea ideală, verifică în calculatorul nutrițional nutrienţii și caloriile din meniul tău sau vezi informaţiile nutriţionale din alimentele preferate.

Caută în:

10 alimente de care nu s-ar atinge un dentist

V-aţi întrebat vreodată ce mănâncă un dentist pentru a avea o dantură impecabilă, de un alb strălucitor? Mărturisesc că nu o dată mi-a trecut prin cap că dentiştii sunt persoane obsedate de periuţa de dinţi, care poartă acest obiect peste tot cu ei şi din 5 în 5 minute sau după fiecare înghiţitură se retrag în toaletă pentru a-şi peria dinţii.

Cu toate astea, medicii stomatologi sunt oameni perfect normai, mănâncă alimente pe care oricare dintre noi le consumăm, cu singura excepţie că nu fac rabat de la următoarea listă de 10 alimente, pe care le ocolesc cu tot dinadinsul pentru că sunt conştienţi că sunt cele mai dăunătoare pentru dantura lor şi, până la urmă, aceasta este cartea lor de vizită, nu-i aşa?

Ce alimente evită să consume dentiştii

Să vedem cum arată topul celor mai evitate alimente de către dentişti:

Vinul alb – aciditatea specifică acestei băuturi predispune la pătarea dinţilor şi creşterea sensibilităţii dentare.

Bomboanele cu mentă – deşi împrospătează respiraţia, pot ataca dinţii din cauza conţinutului mare de zahăr. De aceea, optaţi pentru bomboane pe bază de xylitol, un îndulcitor natural combate bacteriile care provoacă apariţia cariilor.

Floricele de porumb – ştim că sunt preferatele voastre atunci când urmăriţi un film cu sufletul la gură, însă renunţaţi la ele dacă vreţi o dantură sănătoasă. Ca şi în cazul chipsurilor, floricelele se pot strecura printre dinţi şi favorizează înmulţirea bacteriilor cauzatoare de carii. De asemenea, există persoane care nu doar că mănâncă aceste floricele, ci şi grăuntele acela dur care nu s-a expandat, crescând astfel riscul de deteriorare a dinţilor.

Pâinea albă – pe lângă faptul că are carbohidraţi, care sunt cunoscuţi drept inamicii siluetei, pâinea are în compoziţie şi zahăr care se dizolvă în interiorul cavităţii orale şi dă astfel naştere acidităţii responsabile de erodarea smalţului dentar. De asemnea, pâinea are o consistenţă moale şi astfel este favorizată depunerea particulelor de alimente în spaţiile interdentare şi apariţia bacteriilor.

Sucurile – chiar dacă sunt dietetice, deci nu conţin zahăr, aceste băuturi sunt foarte acide şi deteriorează smalţul dinţilor. Dacă nu puteţi renunţa de tot la astfel de răcoritoare, este indicat să o faceţi în aşa fel încât sucul să nu atingă dinţii, lucru uşor de executat prin băutul sucului cu un pai.

Citricele – deşi sunt fructe bogate în vitamina C şi numeroşi antioxidanţi, este recomandat consumul unui pahar mare cu apă după ce am mâncat portocale, lămâi sau alte fructe cu potenţial crescut de aciditate, pentru a evita atacarea smalţului dintelui.

Curry – şi alte condimente sau legume de culoare intensă, cum este sfecla sau sosul de soia, pot duce la pătarea
suprafeţei dinţilor. Pentru a evita aceste situaţii este sufient să vă clătiţi gura cu un pahar de apă de fiecare dată când consumaţi astfel de alimente.

Acadele lipicioase – altre tentaţii pe care dentiştii le evită cu orice preţ pentru că ştiu cât de mult rău pot face zâmbetului. Caramelele şi acadelele cu conţinut crescut de zahăr se lipesc de dinţi şi în spaţiile dintre aceştia favorizând apariţia plăcii dentare. Dacă totuşi există o poftă crescută de a consuma astfel de dulciuri, sunt recomandate bomboanele gumate din ciocolată neagră, care nu atacă dintele şi înlătură riscul de tartru.

Fructele uscate – cum sunt stafidele, smochinele şi caisele uscate sunt pline de vitamine şi substanţe nutritive, însă conţin şi cantităţi impresionante de fructoză şi fibre non-solubile care se pot agăţa de dinţi şi care invită practic bacteriile să se înmulţească în gura noastră. Alegeţi întotdeauna varianta proaspătă a fructellor.

Oţetul – poate fi găsit în multe alimente precum salate, castraveciori muraţi şi diferite sosuri, însă pe cât e de gustos, pe atât e de nociv pentru dinţi. Într-un studiu recent, persoanele care consumau frecvent alimente cu conţinut mare de oţet aveau un risc de la 30-85% mai mare de a suferi de eroziunea smalţului dentar. Se pare totuşi că salata poate neutraliza acest efect negativ al oţetului, deci îl puteţi folosi fără grijă, cel puţin în salate.

Citește și:
Cum prevenim placa bacteriană pentru o dantură fără griji
1, 2, 3, 4 – Dantura perfectă în 4 paşi simpli!
Ingrijeste-ti corect dantura si vei zambi mai des!


Exclusiv Online Sursă foto: Shutterstock

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.