Tehnicile de respiraţie controlată reduc depresia şi crizele de anxietate

Respiraţia controlată este o tehnică în 3 timpi, care s-a dovedit de ajutor în tratarea episoadelor depresive şi anxietate. Tehnica presupune inhalarea aerului pentru 4 secunde, oprirea respiraţiei timp de 7 secunde şi exhalarea aerului pentru 8 secunde.

Respiraţia controlată este o tehnică în 3 timpi, care s-a dovedit de ajutor în tratarea episoadelor depresive şi anxietate. Tehnica presupune inhalarea aerului pentru 4 secunde, oprirea respiraţiei timp de 7 secunde şi exhalarea aerului pentru 8 secunde.

Înainte de a începe, se recomandă o poziţie confortabilă, ferită de surse de zgomot puternic.Ţineţi spatele şi capul drepte, iar limba în spatele dinţilor de sus.
Goliţi complet aerul din plămâni i inspiraţi încet pe nas, timp de 4 secunde.Număraţi timp de 7 secunde, pentru a va ţine respiraţia. Expiraţi tot aerul din plămâni pe gură, timp de 8 secunde.


Repetaţi respiraţia controlată de 4 ori. Specialiştii recomandă practicarea acestui exerciţiu de două ori pe zi.Acest tip de respiraţie întăreşte activitatea diafragmei, a sistemului respirator şi circulator. De asemenea, s-au constat ameliorări în cazul persoanelor care suferă de astm, oboseală cronică , hipertensiune.
Respiraţia controlată ajută în calmarea stărilor de furie, atacuri de panică, reduce stresul şi ameliorează simptomele migrenelor.
Pentru mai multe informaţii despre tehnici de relaxare, intraţi pe www.csid.ro
sursa foto: 123rf.com

 

 

Raluca Neagu
Raluca Neagu

Venind cu o experienţă de producător TV, eu vă selectez şi realizez materiale video pe subiecte interesante de sănătate şi lifestyle, în clipuri video marca “Stiai ca”.

citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața