Gesturile simple care pot preveni durerile de spate, explicate de un neurochirurg

Dr. Ovidiu Grămescu, medic primar neurochirurgie, Șef Secție Neurochirurgie în cadrul Spitalului Clinic SANADOR, ne-a explicat în emisiunea CSID.RO Live ce putem face pentru a preveni durerile de spate.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății, durerile de spate sunt printre cele mai frecvente simptome cu care se confruntă cei mai mulți adulți. Între 60 și 70 la sută dintre adulți suferă de-a lungul vieții din cauza durerilor de spate. În ultimii zeci de ani, meseriile sedentare, la birou, au crescut incidența durerilor de spate.

Pe lângă programul de mișcare ce nu trebuie să lipsească din viața nimănui, există o serie de exerciții care ar putea fi făcute în timpul programului de stat la birou. Le explică dr. Ovidiu Grămescu, medic primar neurochirurgie, Șef Secție Neurochirurgie în cadrul Spitalului Clinic SANADOR,

„În ultimii 20 de ani, vin foarte mulți tineri cu vârste între 20 și 40 de ani, care lucrează în față calculatorului. Îi „fură” calculatorul ore în șir și, după 6-7 de ore de lucru în fiecare zi, pleacă acasă după ani de zile având forma scaunului.

Eu le zic ca, la o oră și jumătate, maximum două, să plece de pe scaun și să facă anumite mișcări de stretching. Există niște exerciții specifice pentru coloană cuprinse în complexul Williams de tonifiere a musculaturii spatelui. Acestea te ajută să te dezmorțești de sus până jos,  cervical, toracal și lombar.

Altfel, dacă nu se fac aceste mișcări, spatele anchilozează, ca orice balama de la o ușă care nu se folosește. Iar acest lucru apare în timp. Meseriile sedentare predispun către acest timp de probleme care includ durerile de spate.

În zilele noastre, suntem obligați să lucrăm cu calculatorul și atunci trebuie să ne obișnuim cu el. Dar trebuie să ne și respectăm pe noi, în sensul în care trebuie să avem grijă să nu ne rigidizăm stând tot timpul în poziția de pe scaun.

Sunt lucruri de bun simț pe care le putem face: să ne ridicăm, să facem niște mișcări de elongație de 20-30 de secunde. Ne putem mișca zona cervicală, ne putem apleca în față și în lateral, putem face genuflexiuni astfel încât corpul să nu rămână ore în șir în aceeași poziție fixă. Iar în timpul liber, este recomandat sportul moderat” spune dr. Ovidiu Grămescu.

Mai multe informații despre durerile de spate puteți afla din intervenția video din cadrul CSID.RO Live a medicului Ovidiu Grămescu!

 

Urmărește CSID.ro pe Google News
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult
Raluca Neagu
Raluca Neagu

Venind cu o experienţă de producător TV, eu vă selectez şi realizez materiale video pe subiecte interesante de sănătate şi lifestyle, în clipuri video marca “Stiai ca”.

citește mai mult