Exerciții pentru durerile de spate – te scapă rapid de durere

Aceste exerciții pentru durerile de spate te ajută să îți recapeți mobilitatea. Vezi 3 exemple de exerciții care ajută la ameliorarea durerilor de spate.
21.02.2021 | Paula Rotaru
Exerciții pentru durerile de spate – te scapă rapid de durere

Trei exerciții pentru durerile de spate. Cauzele durerilor lombare nu sunt întotdeauna cele pe care le credem noi.

Ani la rând, persoanele care sufereau de dureri de spate cronice au fost sfătuite să facă mai multe antrenamente pentru a-şi întări muşchii spatelui. Aceasta este o abordare nepotrivită a problemei, care încearcă mai degrabă să trateze simptomele decât să rezolve cauza reală.

Vezi mai jos câteva exemple de exerciții eficiente pentru durerile de spate.

Tipuri de exerciții pentru durerile de spate

Scândurica – întărește mușchii abdominali

Cu faţa la podea, pe vârfuri şi coate, strânge şi ţine abdomenul încordat. Menţine poziţia cât de mult timp. Poţi exersa până ajungi să ţii abdomenul încordat pentru 60 de secunde fără a simţi niciun discomfort în zona lombară.

Podul Fundului – întărește mușchii fesieri

Din poziţia întins pe spate, stai cu genunchii îndoiţi şi călcâiele pe sol. Ridicăm şoldul cât mai sus şi contractam muşchii fesieri. Menţinem poziţia pentru o secundă şi revenim pe sol. Repetăm exerciţiul de cel puţin 10 ori.

Fandare pentru a întinde flexorii șoldului

Pune un genunchi pe podea şi celălalt picior în faţa primului, ca într-o fandare. Împinge uşor pelvisul înainte până simţi că muşchii de sus ai piciorului se întind. Menţine poziţia pentru 30 de secunde pentru fiecare parte.

Repetând zilnic aceste 3 exerciţii pentru durerile de spate, mai ales dacă petreci foarte mult timp stând în poziţia şezut, vei scăpa de chinuitoarele dureri în doar câteva săptămâni.

Din ce cauză apar durerile de spate

Durerile de spate apar, în general, la persoanele care îşi petrec majoritatea timpului stând jos într-o poziţie flexată: la birou, acasă, chiar şi în maşină. Această poziţie flexată afectează negativ postura și duce la apariția durerilor de spate.

Muşchii fesieri și cei abdominali – dacă nu îi folosim pentru un timp îndelungat, funcţionalitatea lor scade. Caz în care muşchii spatelui trebuie să preia din activitatea acestor 2 grupe musculare. Folosind prea mult muşchii zonei lombare, aceştia devin încordaţi şi inflamaţi. Astfel, nu e de mirare de ce aşa de mulţi oameni suferă de dureri cronice de spate.

Flexorii şoldului  – muşchii ce se află deasupra coapselor, sunt ataşaţi de vertebrele lombare. Când flexorii şoldului devin foarte contractaţi, „trag” de vertebrele zonei lombare, iar acest lucru cauzează dureri cronice.

Cel mai nou articol Video: