10 sfaturi ca să treci mai uşor de la Post la mesele copioase

Mesele de Sărbători sunt o provocare. Iată câteva metode simple de a evita indigestiile grave care apar după un exces culinar.

Mesele de Sărbători sunt o provocare atât pentru gospodine cât şi pentru sistemul digestiv al celor care le consumă.Iată câteva metode simple de a evita indigestiile grave care apar după un exces culinar.

Mese mici cantitativ, limitate pe grupe de alimente. Sărbătorile se întind pe mai multe zile.Salata boeuf sau a la russe, într-o porţie de 2 linguri, dimineaţa, este un mic dejun suficient şi complet.

Consumaţi între mese apă sau ceaiuri digestive: ghimbir, fructe de pădure, sunătoare.Piftia este un preparat complex, care îngraşă cel mai puţin. Consumaţi-o cu încredere, dar limitaţi cantitatea de pâine.Înlocuiţi smântâna de lângă sarmale cu iaurt. Este mai sărac în calorii şi ajută flora bacteriană.

Limitaţi consumul de carne la un singur fel – sarmale sau friptură.Aşteptaţi minim două ore pentru a consuma desertul, după o masa consistentă.Nu uitaţi legumele. Salata verde, ceapă, ardei gras, ardei iute – conţinutul ridicat de fibre ajută digestia şi senzaţia de saţietate.

După o zi în care aţi consumat carbohidraţi şi preparate complexe, a doua zi daţi o pauză sistemului digestiv.

Luaţi mese uşoare, cu supe, salate şi peşte.

sursa foto: 123rf.com, pixabay