Tinerii din Bucureşti nu cunosc limita legală a alcoolemiei!

Responsabil, însă nu corect informat. Acesta este profilul tânărului şofer din Bucureşti, conform studiului sociologic experimental „Percepţie vs. realitate” efectuat de Cult Market Reseach la finalul anului 2014.
  • Publicat:
  • Actualizat:
Tinerii din Bucureşti nu cunosc limita legală a alcoolemiei!

Trei sferturi dintre tinerii bucureşteni intervievaţi, cu vârste între 18 şi 35 de ani, estimează greşit timpul până la eliminarea din sânge a cantităţii de alcool consumate, indicând un timp mai mare decât cel calculat cu ajutorul aplicaţiei Zero la Mie, arată un studiu Cult Market Research, susţinut de Ursus Breweries.

Responsabil, însă nu corect informat. Acesta este profilul tânărului şofer din Bucureşti, conform studiului sociologic experimental „Percepţie vs. realitate” efectuat de Cult Market Reseach la finalul anului 2014.

Interviurile au fost realizate în Centrul Vechi şi în campusuri universitare din Capitală, precum Agronomie, Grozăveşti şi Regie. ,

Unul dintre obiectivele studiului a fost de a măsura percepţia tinerilor şoferi cu vârste între 18 şi 35 de ani, din segmentul consumatorilor de bere, cu privire la timpul necesar pentru eliminarea din sânge a cantităţii de alcool consumată înainte de a şofa.

Peste jumătate dintre respondenţi, 51%, consumă în medie între 1 şi 2,9 unităţi de alcool la o ieşire în oraş, iar tinerii din Bucureşti se declară precauţi în ceea ce priveşte consumul de alcool. În ciuda acestui fapt, mulţi nu ştiu exact care este limita legală a alcoolemiei înainte de şofat şi cât timp îi este necesar organismului pentru a procesa alcoolul consumat pentru a ajunge la nivelul de zero la mie:

• Cei mai mulţi dintre subiecţii acestei cercetări consumă băuturi alcoolice o dată sau de două ori pe săptămână (29%) şi de două sau trei ori pe lună (23%).
• Berea este băutura alcoolică preferată şi cea mai consumată de către acest segment cu ocazia ieşirilor în oraş.
• Numai 54% dintre respondenţi ştiu că limita legală a alcoolemiei pentru şofat este de 0 la mie.
• Limita legală a alcoolemiei o cunosc 67% dintre cei care şofează zilnic, iar dintre cei care şofează mai rar, doar 44%.
• Peste trei sferturi dintre repondenţi, 84%, apreciază aplicaţia Zero la mie şi intenţionează să o folosească în viitor.
• 59% dintre persoanele intervievate apreciază corect faptul că alcoolul le afectează abilitatea de a conduce, în timp ce 11% consideră că o cantitate redusă de alcool le îmbunătăţeşte aceste abilităţi.
• Aproape toate persoanele intervievate, 90%, consideră că nu ar trebui modificată legislaţia cu privire la limita de alcool permisă în privinţa şofatului.

“Cercetarea şi-a propus în primul rând testarea unor ipoteze privind percepţia tinerilor asupra limitei legale a alcoolemiei şi totodată eliminarea unor legende urbane despre consumul de alcool şi timpul necesar până la urcarea la volan. Acest cadru se poate realiza în contextul unor unor informaţii atestate ştiintiific de către instituţii abilitate în acest sens. Cercetarea a urmărit o abordare cantitativă într-o situaţie experimentală pe un eşantion ad libitum. Cercetarea completează un proiect mult mai amplu desfăşurat de-a lungul timpului împreună cu Ursus Breweries privind consumul responsabil de alcool: plecând de la abordări psihosociologice privind locul controlului, până la studiu experimental şi observaţie participativă”, explică Alexandru Zodieru, reprezentant Cult Market Research.

Concluziile cercetării au venit după intervievarea a peste 150 de şoferi respondenţi, iar comparaţiile între percepţie şi realitate au fost făcute folosind indicii aplicaţiei “Zero la Mie”.

“Zero La Mie este o aplicaţie mobilă prin care se estimează timpul rămas până la atingerea nivelului de zero la mie alcoolemie în sânge. Lansarea unei iniţiative precum acest studiu îşi propune, ca rezultat final, sprijinirea eforturilor depuse de autorităţi în vederea mai bunei conştientizări a problematicii consumului de alcool şi a şofatului, în concordanţă cu angajamentele pe care ni le-am luat în faţa partenerilor noştri, de-a lungul timpului. Tocmai de aceea dorim să continuăm să oferim instrumente utile prin care să ajutăm consumatorii să fie informaţi şi să rămână în control. Zero la Mie este un exemplu în acest sens. Aplicaţia este disponibilă pentru iOS şi Android, este practică si uşor de folosit”, a declarat Robert Uzună, Corporate Affairs Director Ursus Breweries.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru - Senior Editor
Senior Editor, [email protected] A făcut parte din echipa Ce se întâmplă, Doctore? în perioada aprilie 2013-decembrie 2023. Articolele sale cuprind informații despre diverse afecțiuni, alimentația echilibrată, îngrijirea pielii și sănătatea emoțională. Colaborări: Viața ...
citește mai mult
Recomandare video
Tratamentul personalizat în cancerul de sân