Suplimentul natural care scade glicemia și colesterolul. E bun pentru diabetici

Află care este suplimentul care scade glicemia și reduce colesterolul, trigliceridele și stresul oxidativ.
12.04.2022
Suplimentul natural care scade glicemia și colesterolul. E bun pentru diabetici
Foto: shutterstock

Unul dintre cele mai bune moduri prin care poți oferi gust și savoare unui desert sau preparat, fără să folosești zahăr, este cu ajutorul unui praf de scorțișoară. Poate te-ai obișnuit să folosești acest îndulcitor natural la banana bread sau în prepararea ovazului, dar află că odată consumat ca supliment poate avea un impact semnificativ asupra glicemiei. Potrivit mai multor studii, suplimentele cu scorțișoară ajută la reducerea glicemiei.

O glicemie crescută poate impacta drastic pacienții diagnosticați cu diabet de tip 1 sau diabet de tip 2 și poate afecta sistemul nervos, vasele de sânge și alte organe importante din corp. Hiperglicemia poate apărea din mai multe motive, inclusiv stres sau alte boli asociate, dar și lipsa sportului, faptul că uiți să îți administrezi insulina sau că mănânci prea mulți carbohidrați.

Suplimentul care scade glicemia

Pacienții diagnosticați cu diabet trebuie să-și țină glicemia sub observație și să mențină un nivel optim astfel încât să evite apariția unor probleme serioase de sănătate precum boli cardiovasculare, boli de rinichi și probleme de vedere.

În urma unui studiu publicat în Diabetes Care, 30 dintre participanți, diagnosticați cu diabet, au luat suplimente cu scorțișoară timp de 40 de zile iar alți 30 de participanți au luat un tratament placebo. La finalul studiului, s-a constatat că toți participanții care au luat suplimente cu scorțișoară aveau glicemia scăzută, în timp ce restul, care au luat un tratament placebo, nu aveau nicio valoare modificată.

De asemenea, studiul arată că participanții care au consumat scorțișoară timp de 40 de zile aveau nu doar glicemia redusă, ci și colesterolul și trigliceridele. Introdusă în dietă, va reduce factorii de risc asociați diabetului și bolilor cardiovasculare.

Un alt studiu realizat de Istanbul Medipol University Institute of Health Sciences arată rezultate simiare. Consumul cu regularitate de 3-6 grame de scorțișoară pe zi are un impact pozitiv asupra nivelului glicemic.

Un alt beneficiu al suplimentelor cu scorțișoară este reducerea stresului oxidativ, un factor de risc pentru diabetul de tip 2.

Recomandare video
Top 5 alimente sănătoase care îngrașă