Somnul, asociat riscului scăzut de infectare cu COVID-19

O nouă cercetare sugerează că dacă dormi suficient reduci riscul de a te infecta cu COVID-19, dar și de a dezvolta mai multe boli severe.
29.03.2021 | Alexandra Necsoiu
Somnul, asociat riscului scăzut de infectare cu COVID-19
Somnul, asociat riscului scăzut de infectare cu COVID-19

O nouă cercetare sugerează că dacă dormi suficient reduci riscul de a te infecta cu COVID-19, dar și de a dezvolta mai multe boli severe. Studiul include peste 2.800 de angajați din linia întâi din sistemul de sănătate din șase țări expuse virusului. S-a descoperit astfel că fiecare oră dormită în plus a redus riscul de infectare cu COVID-19 cu 12%, în timp ce persoanele care s-au confruntat cu sindromul burnout aveau un risc crescut de a se infecta cu virusul, dar și să se confrunte cu alte boli.

Lipsa somnului, problemele severe de somn și burnout-ul pot fi factori de risc de COVID-19 pentru angajații din sistemul medical, iar această ercetare nu este prima care sugerează o legătură între somn și riscul de infectare cu noul coronavirus. Un alt studiu din China arată că persoanele care nu au dormit suficient cu o săptămână înainte de a se infecta cu COVID-19 s-au confruntat cu forme severe. Cercetătorii încearcă să observe dacă melatonina, hormonul care joacă un rol esențial în ciclul de somn, poate combate COVID-19. Din nou, aceste investigații nu sunt concluzive.

Importanța somnului pentru minte și corp

Somnul este un factor important în formarea sistemului imunitar, iar în această perioadă a pandemiei multe persoane s-au confruntat cu tulburări de somn produse din cauza, stresului, anxietății, depresiei și a altor sentimente care ne încearcă. CDC menționează că și înainte de pandemia de COVID-19 exista o reală problemă în privința somnului, deoarece nu toți adulții dorm suficient, cele 7 ore pe noapte recomandate de specialiști.

Așa a apărut și termenul ”coronasomnia” sau ”COVID-somnia, iar medicamentația pentru somn este tot mai cerută din cauza stresului cronic și a faptului că suntem izolați. Somnul ar trebui să reprezinte o prioritate, mai ales că acesta nu afectează doar sănătatea fizică, ci și mentală, iar deprivarea de somn duce la slăbirea sistemului imunitar și răspunsul acestuia la infecții. Evitând deprivarea de somn, nu numai că sporești sistemul imunitar, ci și îmbunătățești calitatea vieții.

Recomandări: