Produsele congelate pot avea mai mulţi nutrienţi decât cele proaspete

Ştim cu toţii că fructele şi legumele sunt sănătoase, dar oare variantele proaspete sunt mai bogate în nutrienţi decât cele congelate? Un studiu recent de la Universitatea din Georgia, pe opt fructe şi legume (afine, căpşuni , broccoli , fasole verde , porumb , spanac , conopidă şi mazăre verde), în variantele proaspete şi congelate, a arătat că, în timp, produsele congelate pot fi mai nutritive.
Produsele congelate pot avea mai mulţi nutrienţi decât cele proaspete

Ştim cu toţii că fructele şi legumele sunt sănătoase, dar oare variantele proaspete sunt mai bogate în nutrienţi decât cele congelate? Un studiu recent de la Universitatea din Georgia, pe opt fructe şi legume (afine, căpşuni , broccoli , fasole verde , porumb , spanac , conopidă şi mazăre verde), în variantele proaspete şi congelate, a arătat că, în timp, produsele congelate pot fi mai nutritive.

Variantele proaspete au fost analizate în ziua în care au fost achiziţionate de la magazine, iar cele congelate după ce au stat cinci zile depozitate într-un frigider. S-a constatat că  anumite substante nutritive s-au degradat după cinci zile. Trebuie să ne asumăm faptul că şi produsele proaspete îşi pierd din nutrienţi înainte de a fi cumpărate, mai ales că până ajung pe raftul magazinelor acestea sunt culese cu câteva zile înainte sau chiar săptămâni.

Când au analizat legumele şi fructele congelate cercetătorii au descoperit că acestea aveau un nivel mai ridicat de vitamina A , C şi folaţi, decât cele care au stat cinci zile pe rafturile din magazin. Studiul a fost proiectat pentru a testa fructele şi legumele din punctul de vedere al consumatorilor şi în acest sens cercetatorii au cumpărat produsele proaspete şi congelate de la diferite magazine.

Ronald Pegg , profesor asociat în ştiinta şi tehnologia alimentelor la UGA , a explicat de ce produsele congelate sunt mai hrănitoare .
„Congelarea este butonul de pauză al naturii”, spune acesta. „Aceasta ajută la menţinerea nutrienţilor fructelor şi legumelor proaspete , chiar şi pe timpul depozitării. „
 

Recomandări: