Organizarea eficientă a timpului de lucru, secretul stării de bine

  • Publicat:
Organizarea eficientă a timpului de lucru, secretul stării de bine
Sursa foto: Shutterstock

Atât productivitatea, cât mai ales starea de bine au de câștigat dacă ținem cont de organizarea eficientă a timpului de lucru.

Un nou studiu arată că bunăstarea emoțională nu este neapărat o consecință a unei activități de succes la job, cât mai degrabă rezultatul direct al unui bun management al timpului.

Într-o metaanaliză publicată în revista PLOS One, dr. Brad Aeon și echipa sa de la Universitatea Concordia au publicat rezultatele observațiilor lor privind organizarea eficientă a timpului de lucru.

Surprinzător, ei au constatat că acest aspect are o influență majoră asupra stării noastre de bine, nu neapărat asupra productivității la locul de muncă.

Experții au analizat 158 de studii științifice publicate în perioada 1980-2019 privind organizarea timpului de lucru și impactul locului de muncă asupra vieții personale și sănătății psihice.

Astfel, ei au descoperit că productivitatea nu este cu mult influențată de acest skill cerut de tot mai mulți angajatori, respectiv organizarea timpului de lucru. În schimb, acest criteriu poate influența starea de bine a angajaților în sfera personală: sunt mai puțin stresați, au un risc mai mic de anxietate și depresie.

De asemenea, s-a observat că femeile se descurcă un pic mai bine decât bărbații să își organizeze timpul, de unde se poate trage concluzia că și percepția asupra vieții este mai optimistă în cazul sexului feminin.

Așadar, cu cât suntem mai buni la managementul timpului, cu atât ne este mai bine nouă, ca angajați, și nu neapărat șefului.

Sursa: journals.plos.org

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”