Motivul pentru care poţi fi mai obosită

Chiar dacă simţi că abia te mai poţi mobiliza pe la ora 5 după-amiază, ar fi bine să eviţi să te apropii de un latte. Conform unui studiu realizat de Journal of Clinical Sleep Medicine, chiar dacă vei consuma cofeină cu şase ore înainte de culcare poţi avea probleme serioase cu somnul.
29.11.2013
Motivul pentru care poţi fi mai obosită

Chiar dacă simţi că abia te mai poţi mobiliza pe la ora 5 după-amiază, ar fi bine să eviţi să te apropii de un latte. Conform unui studiu realizat de Journal of Clinical Sleep Medicine, chiar dacă vei consuma cofeină cu şase ore înainte de culcare poţi avea probleme serioase cu somnul.

În acest studiu, cercetătorii au ales 12 persoane sănătoase cărora li s-a dat suplimente în trei momente ale zilei: cu şase ore înainte de somn, cu trei ore înainte de somn şi chiar înainte de somn. Unul dintre suplimente conţinea 400 gr de cofeină, dar nu s-a spus care dintre suplimente.  Suprinzător, chiar şi persoanele care au consumat cofeină cu şase ore înainte de somn au prezentat tulburări, acesta fiind amânat cu mai mult de o oră.

Deşi participanţii la studiu nu au recunoscut că au dormit mai puţin, chiar dacă aşa a fost, cu siguranţă a doua zi s-au simţit mai ameţiţi şi mai lenţi, din cauza somnului agitat.

Cel mai nou articol Video:
Platou de post rapid de făcut și foarte sănătos
Recomandări: