Atenţie! Alimentele foarte prăjite sau crocante au un plus de chimicale

Recent, Food and Drug Administration (U.S.) a dezvăluit populaţiei un raport legat de acrilamidă, un compus chimic care se poate forma în alimente precum cartofii, cerelealele sau pâinea atunci când sunt prajite sau coapte la temperaturi ridicate.
02.12.2013
Atenţie! Alimentele foarte prăjite sau crocante au un plus de chimicale

Recent, Food and Drug Administration (U.S.) a dezvăluit populaţiei  un raport legat de acrilamidă, un compus chimic care se poate forma în alimente precum cartofii, cerelealele sau pâinea atunci când sunt prajite sau coapte la temperaturi ridicate.

Anumite studii au arătat că nivelurile mari de acrilamidă pot duce la cancer la animale, iar savanţii avertizează că acest lucru poate fi valabil şi pentru oameni. Şi cum nu prea e posibil să o elimini cu totul din alimentaţie, există câteva metode de a găti care îi pot reduce nivelul. 

1. Cartofii prăjiţi sunt o sursă bună pentru formarea acrilamidei, aşa că ar fi bine să optezi pentru o salată. Dacă îi prăjeşti singură, evită să-i faci prea crocanţi, chiar dacă îţi plac aşa.

2. Ai grijă şi când prăjeşti pâinea. Când începe să se rumenească, nu o mai lăsa în prăjitor.

3. Nu  ţine cartofii în frigider pentru că asta va creşte nivelul acrilamidei pe perioada gătitului. Mai bine alege să-i depozitezi în cămară.

4. Optează pentru varianta fierberii sau gătitului cu abur. Aceste metode sunt mult mai sănătoase şi nu cauzează niveluri mari de acrilamidă.

Cel mai nou articol Video:
Platou de post rapid de făcut și foarte sănătos
Recomandări: