Mitul celor 21 de zile. Cât timp ne ia, de fapt, să adoptăm un nou obicei

  • Publicat:
Mitul celor 21 de zile. Cât timp ne ia, de fapt, să adoptăm un nou obicei

Teoria că avem nevoie de 21 de zile (trei săptămâni) ca să dezvoltăm un nou obicei nu își are originea într-o cercetare și, de fapt, nu are o bază științifică reală. 

În cât timp se formează un nou obicei

Potrivit unui STUDIU realizat de California Institute of Technology, o echipă de cercetători a colectat informații despre mai mult de 30.000 de persoane care frecventau sala de sport și 3.000 de profesioniști din domeniul medical care își spălau mâinile în timpul orelor de lucru.

Cercetătorii au folosit tehnici de învățare automată pentru a determina de cât timp a fost nevoie pentru că aceste comportamente să devine un obicei/o rutină.

Aceștia au constatat că, în medie, a durat aproximativ șase luni pentru consolidarea unei noi rutine de exerciții fizice. Însă, pentru lucrătorii din domeniul medical care își spălau mâinile în timpul orelor de lucru, formarea unui nou obicei a durat doar câteva săptămâni.

CONCLUZIE: Nu există un interval de timp fix pentru formarea obiceiurilor.

Factorii care pot accelera adoptarea unui nou obicei

Factorii care pot accelera procesul de adoptare al unui nou obicei sunt, potrivit specialiștilor, motivația personală, sprijinul din partea celor dragi, flexibilitatea și mecanismele de adaptare la stres.

În egală măsură, mediile prielnice care susțin și încurajează schimbările pozitive, pot accelera procesul de adaptare al unui nou obicei, timp în care (auto) critica îl poate încetini.

Cheia stă în micile obiceiuri, ușor de realizat în fiecare zi. În acest fel ne putem antrena mintea și corpul să accepte schimbarea și să îmbrățișeze rutina.

Citește și: Cum să-ți schimbi obiceiurile nesănătoase, sfatul psihoterapeutului

Cum să menții o rutină pe termen lung

Există mai mulți factori care influențează capacitatea unei persoane de a menține un nou obicei pe termen lung, printre care se numără și:

  1. motivația
  2. sprijinul venit din partea celor dragi (familie, prieteni, colegi)
  3. flexibilitatea și adaptabilitatea în fața schimbărilor
  4. primirea de feedback-uri pozitive
  5. recompensele aduse pentru fiecare reușită

Citește și: Adoptă aceste 6 obiceiuri sănătoase care îți vor schimba radical stilul de viață

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult
Recomandare video
Biorezonanța Asyra: cum funcționează și ce beneficii are