Legătura dintre anxietate şi lipsa apetitului

Ultimele studii arată că există o legătură între anxietate şi lipsa apetitului, ba chiar şi cu mâncatul în exces.
Legătura dintre anxietate şi lipsa apetitului
FOTO: profimediaimages.ro / Legătura dintre anxietate şi lipsa apetitului

În mod normal, anxietatea produce schimbări ale apetitului, iar în acest sens există persoane care suferă de anxietate şi tind să mânânce în exces sau să consume alimente nesănătoase, în timp ce alţii îşi pierd interesul pentru mâncare atunci când se simt stresaţi sau anxioşi.

Anxietatea este o tulburare interioară care afectează 40 de milioane de adulţi în Statele Unite în fiecare an. Schimbările apetitului se numără printre posibilele simptome ale afecţiunii.

Anxietatea şi lipsa apetitului

Lipsa apetitului este un simptom comun în cazul persoanelor care stresate şi anxioase. Atunci când un individ trece prin aceste stări, corpul începe să elimine hormonii de stres care activează sistemul nervos şi declanşează un răspuns de respingere al corpului, o reacţie instinctivă care ne ţine departe de potenţialele gustări. Acest hormon de stres are câteva efecte fizice. De exemplu, cercetătorii sugerează că unul dintre hormoni afectează sistemul digestiv şi duce la scăderea poftei de mâncare. Un alt hormon, cortizolul, creşte secreţia acidului gastric pentru a accelera digestia alimentelor mai eficient.

Alte efecte asupra digestiei:

  • constipaţie
  • diaree
  • indigestie
  • stări de greaţă

Toate aceste răspunsuri pot cauza alte simptome fizice precum creşterea ritumului respiraţiei, creşterea pulsului şi hipertensiunea. De asemenea, apar şi tensiunile musculare şi pielea palidă sau roşie.

Mâncatul în exces versus pierderea poftei de mâncare

Persoanele care se confruntă cu anxietatea persistentă au şanse mai mari de a se lovi pe termen lung de un nivel crescut al hormonului CRF. Ca rezultat, aceşti indivizi se confruntă cu pierderea poftei de mâncare. Pe de altă parte, persoanele care se confruntă rar cu anxietatea, tind să-şi găsească confortul în mâncare şi să se hrănească în exces. Bineînţeles, fiecare individ reacţionează diferit stresului şi anxietăţii, indiferent dacă sunt de termen scurt sau cronice. Totodată, aceeaşi persoană poate reacţiona diferit la o formă uşoară de anxietate sau una destul de severă. Chiar şi în cazul genului, femeile şi bărbaţii reacţionează diferit în funcţie de alegerea alimentelor şi consumul lor. De exemplu, un studiu arată că femeile consumă mai multe calorii atunci când sunt anxioase.