Iată cum poţi avea un somn odihnitor pe timp de caniculă

Atunci când mercurul urcă la valori foarte înalte în termometru, devine ceva mai dificil să avem parte de un somn bun, afirmă cercetătorii francezi, autorii unui set de măsuri simple recomandate cu scopul de a-i ajuta pe oameni să aibă un somn de calitate, informează lefigaro.fr, citată de Mediafax.
11.07.2014
Iată cum poţi avea un somn odihnitor pe timp de caniculă

Atunci când mercurul urcă la valori foarte înalte în termometru, devine ceva mai dificil să avem parte de un somn bun, afirmă cercetătorii francezi, autorii unui set de măsuri simple recomandate cu scopul de a-i ajuta pe oameni să aibă un somn de calitate, informează lefigaro.fr, citată de MediafaxVremea caniculară din timpul verii poate afecta moralul multor persoane, împiedicându-le să aibă parte de un somn bun. În aceste condiţii, să adormi repede şi să ai parte de o noapte liniştită au devenit două chestiuni ceva mai complicate, din cauza sistemului nostru intern de reglare a temperaturii.


Pentru a nu mai simţi acest disconfort şi pentru a dormi liniştit, trebuie ca temperatura cutanată să nu depăşească 30 °C.

„Pentru a favoriza somnul atunci când este foarte cald, trebuie să fie aplicate recomandările clasice”, spune Jose Haba-Rubio, de la Centrul de investigaţii medicale şi cercetări în domeniul somnului de la Lausanne (Elveţia).

Iată câteva sfaturi care vă pot ajuta să aveţi un somn odihnitor, indiferent de gradele din termometru:

  • Evitaţi să vă acoperiţi tot corpul pe timpul nopţii şi asiguraţi-vă că încăperea în care veţi dormi este bine ventilată.
     
  • În cazul copiilor, lenjeria de pat din diverse ţesături poate să jeneze circulaţia aerului şi ar fi indicat ca ea să fie schimbată des.
     
  • Plasaţi rufe umede în cameră, umeziţi la nevoie lenjeria de pat cu un pulverizator de apă pentru a aduce mai multă prospeţime. Evaporându-se, apa permite într-adevăr scăderea temperaturii ambientale.
     
  • „Lupta” împotriva căldurii îi face adeseori pe oameni să doarmă cu ferestrele deschise, fapt care poate să fie dăunător, mai ales în oraşe. „Somnul este puternic influenţat de mediu”, a subliniat Jose Haba-Rubio. Iar zgomotul este unul dintre marii agenţi perturbatori. Nu ezitaţi să folosiţi dopuri de urechi.
     
  • Un sfat similar este dat şi în cazul luminii. Pentru a favoriza procesul de adormire, evitaţi să vă expuneţi ochii în faţa unei luminozităţi prea intense la sfârşitul serii. Acest detaliu se aplică şi pentru lumina care provine de la anumite tipuri de ecrane. Ar fi deci de preferat să nu mai folosiţi tablete, computere şi console de jocuri video înainte de a merge la culcare, cu atât mai mult cu cât aceste aparate produc la rândul lor căldură.

Pentru a asigura un somn de calitate, evitaţi toate acele lucruri care produc o creştere a temperaturii interne a corpului, în special practicarea de activităţi fizice după ora 20.00, mesele prea bogate în grăsimi şi consumul de băuturi alcoolice sau uşor alcoolizate.

Cel mai nou articol Video:
Dr. Gina Chiriac: metode eficiente de a ne menține creierul sănătos