4 secunde de sport, ideale pentru sănătate

Un nou studiu sugerează că 4 secunde de antrenament sunt ideale pentru sănătatea organismului.
18.05.2020 | Alexandra Necsoiu
4 secunde de sport, ideale pentru sănătate
FOTO: pexels.com / 4 secunde de sport, ideale pentru sănătate

La nivel global, pandemia de coronavirus a alimentat sedentarismul, semn deloc bun pentru sănătate. Dacă în această perioadă am fost tentaţi să mâncăm mai mult, haotic şi nesănătos, iar mişcarea fizică a lipsit cu desăvârşire, trebuie să înţelegem că până şi cel mai mic efort poate avea numeroase beneficii pentru organism.

Antrenamente mici, beneficii mari

Edward F. Coyle, medic şi profesor al departamentului de kineziologie şi educaţie a sănătăţii de la UT Austin, alături de echipa lui de cercetători au descoperit că 4 secunde de sprinturi realizate de cinci ori pe oră ajută la îmbunătăţirea metabolismului grăsimilor şi scăderea nivelului trigliceridelor.

”Cheia în privinţa metabolismului grăsimilor este să activezi muşchii; nu trebuie să-i laşi inactivi pentru prea mult timp. Aceste sprinturi sunt foarte eficiente”, a explicat Coyle pentru Healthline.

Studiul realizat de Coyle pare înclinat către persoanele care petrec foarte mult timp pe canapea, în special către indivizii care au un job sedentar: sunt nevoiţi să stea opt ore pe zi în faţa unui calculator.

Cercetătorii au recrutat opt voluntari (patru femei şi patru bărbaţi) pentru a veni la ei în laborator să stea timp de opt ore. Singura lor activitate fizică din cele opt ore presupunea cele 4 secunde de sprinturi pe o bicicletă specială timp de cinci ori pe oră. La un mic calcul, asta ar însemna 20 de secunde de antrenament pe oră sau 160 de secunde de antenament pe zi.

Când să te antrenezi, la fel de important

Un alt aspect important al studiului ţine de modul în care incorporăm antrenamentul într-o zi de lucru.

”Odată ce metabolismul grăsimilor dispare, antrenamentul făcut după-amiaza nu este la fel de eficient”, explică Coyle.

Bineînşeles, asta nu înseamnă că mersul la sală după programul de lucru nu este o idee bună. Orice exerciţiu este bun pentru sănătate decât deloc.

”Aceasta este o parte interesantă a cercetării, ceea ce evidenţiază importanţa exerciţiilor pe timpul zilei. În Japonia, de exemplu, la locul de muncă o oră este dedicată exerciţiilor fizice. Companii precum Google şi Facebook au zone de joacă prin care se promovează activitatea la locul de muncă”, explică Dr. Guy L. Mintz, director al departamentului de sănătate cardiovasculară al unui spital din New York.

 

Recomandări:
Cele mai nocive sortimente de cafea pentru inimă. De evitat!
Cele mai nocive sortimente de cafea pentru inimă. De evitat!
Rețelele sociale, principalele surse de știri false și dezinformare în pandemie
Rețelele sociale, principalele surse de știri false și dezinformare în pandemie