Fost sedentar, care s-a apucat de sport? Un nutriţionist îţi spune ce să mănânci pentru a slăbi şi a avea masă musculară

Atunci când revii la sala de sport trebuie să ai grijă şi la alimentaţie - dulciurile, prăjelilele, sucurile carbogazoase, mezelurile procesate sunt de evitat.
11.03.2020 | Autor: Mădălina Drăgoi
Fost sedentar, care s-a apucat de sport? Un nutriţionist îţi spune ce să mănânci pentru a slăbi şi a avea masă musculară
Fost sedentar, care s-a apucat de sport? Un nutriţionist îţi spune ce să mănânci pentru a slăbi şi a avea masă musculară, foto arhiva

Trebuie să recunoaştem, după o lungă perioadă în care am fost sedentari nu este tocmai uşor să ne conformăm unui stil de viaţă care include sportul în mod regulat, dar şi un anume regim alimentar. Dar este indicat să o facem pentru a ne păstra starea de sănătate fizică, dar şi psihică. Pentru că o schimbare a stilului de viaţă aduce şi multe nelămuriri, am stat de vorbă cu nutriţionistul Wasim Nazer despre alimentaţia ideală a sedentarilor care s-au apucat de sport.

Ce reguli de alimentaţie trebuie să respecte o persoană sedentară care tocmai s-a apucat de mers la sala de sport ? Nutriţionistul explică:
”Privind alimentaţia unei persoane care s-a apucat de sport şi vrea să ţină şi o dietă simplă sunt 4 reguli de bază pe care trebuie să le aibă în vedere. Sunt interzise:

  • dulciurile cu zahăr procesat,
  • tot ce înseamnă aliment prăjit (inclusiv pentru alimente la cuptor nu se adaugă ulei),
  • toate sucurile carbogazoase şi cele necarbogazoase, excepţie sucurile făcute din fructe proaspete,
  • mezelurile şi carnea procesată excesiv”.

Pâinea noastră cea de toate zilele trebuie să fie integrală

Ce facem însă cu pâine şi pastele? ”De asemenea se înlocuiesc pastele şi pâinea albă cu cele din cereale integrale” a adăugat nutriţionistul.

Verde la alimente verzi pentru sportivii foşti sedentari

Orice regim de viaţă echilibrat trebuie să includă alimente proaspete, verzi. Iată recomandările lui Wasim Nazer ”Se consumă cât mai multe alimente verzi precum spanac, broccoli, avocado, valeriană etc). ”

Ce surse de proteine sunt bune când te reapuci de sală?

În fiecare zi trebuie să includem în alimentaţie şi proteine de calitate. Care sunt cele mai bune? ”Ca proteine se consumă friptură de pui, curcan sau chiar vită şi, de asemenea, peşte” este recomandarea nutriţionistului.

Bem sau nu apă în timpul antrenamentelor de la sală?

Chiar şi persoanele care nu se declară a fi mari fani apă, reuşesc să se hidratateze corespunzător dacă fac şi mişcare susţinută. Circulă diverse mituri pe tema dacă putem sau nu bea apă în timpul antrenamentelor la sală. Care este adevărul? „Da, putem bea apă în timpul antrenamentelor de la sală, dar nu în cantitate mare.Apa trebuie consumată după antrenament” sfătuieşte Wasim Nazer.

Are legătură alimentaţia sportivilor cu creşterea masei musculare?

Ce alimente ne ajută să creştem masă musculară atunci când facem şi mişcare?
”Cele mai bune alimente pentru creşterea masei musculare sunt proteinele. Surse de proteine sunt carnea, ouă, lapte, fasole etc” a încheiat nutriţionistul.