Tratează balonarea fără pastile! Alimentul alb pe care să-l mănânci

Fiecare dintre noi se confruntă din când în când cu balonarea, acea senzație inconfortabilă de prea plin care apare după mesele copioase.
Tratează balonarea fără pastile! Alimentul alb pe care să-l mănânci
Foto: shutterstock

Fiecare dintre noi se confruntă din când în când cu balonarea, acea senzație inconfortabilă de prea plin care apare după mesele copioase sau după ce consumi alimente care-ți produc sensibilitate sau chiar atunci când ești la menstruație. Deși este perfect normal să te confrunți cu balonarea, aceasta poate fi prevenită.

Balonarea: de ce apare?

O anumită grupă de carbohidrați este vinovată de apariția balonării, iar asta pentru că vorbim de alimente greu de digerat, fie pentru că este vorba de o intoleranță, sensibilitate sau reacție la acele alimente, ceea ce înseamnă că organismului îi este greu să le digere, iar astfel apare senzația de balonare. Pe de altă parte, te poți confrunta cu senzația de balonare atunci când ești la menstruația. Mai exact, în ziua 21 a ciclului menstrual, progesteronul produce un disconfort intestinal și duce la balonare. Să nu uităm că tot în această perioadă apar și poftele alimentare, iar anumite alimente sau ingrediente pot declanșa și ele această senzație.

Cum tratezi balonarea?

Mănâncă țelină

Țelina este folosită de secole pentru îmbunătățirea digestiei și controlarea gazelor și balonării, având atât efect diuretic, cât și laxativ. Ce zici de un smoothie?

Fii activă

Orice formă de cardio este binevenită, chiar și mersul pe jos în jurul blocului. Anumite poziții de yoga practicate precum Pawanmuktasana sau Poziția Copilului te pot ajuta să scapi de excesul de gaze din zona abdominală. De asemenea, masarea stomacului cu mișcări circulare reduce balonarea.

Bea ceaiuri

Ceaiurile de mentă, ghimbir sau chiar păpădie, consumate înainte și între mese, sprijină digestia și reduc balonarea. Menta, de exemplu, este un digestiv natural bogat în enzime.

Folosește prebiotice

Detoxifierea și reechilibrarea florei intestinale cu ajutorul alimentelor bogate în prebiotice pot fi de ajutor în eliminarea constipației și balonării.

Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Recomandare video
Cârnați la grătar cu legume și porumb copt