Ridicaţi greutăţi dacă vreţi să preveniţi diabetul şi bolile cardiovasculare

Persoanele care ridică în mod regulat greutăţi au şanse mici de a fi diagnosticate cu sindrom metabolic, un mare factor de risc în bolile de inimă şi diabet, ne informează un studiu publicat în The Journal of Strength and Conditioning Research.
Ridicaţi greutăţi dacă vreţi să preveniţi diabetul şi bolile cardiovasculare

Persoanele care ridică în mod regulat greutăţi au şanse mici de a fi diagnosticate cu sindrom metabolic, un mare factor de risc în bolile de inimă şi diabet, ne informează un studiu publicat în The Journal of Strength and Conditioning Research.

„Ridicarea de greutăţi ar putea avea un rol important în reducerea riscului de sindrom metabolic în rândul adulţilor din Statele Unite”, potrivit unuia dintre autorii studiului, Peter M Magyari, doctorand şi specialist în cadrul University of North Florida, Jacksonville.

Experţii au examinat informaţii culese în perioada 1999 – 2004 într-un sondaj naţional (National Health and Nutrition Examination Survey), în care respondenţilor li s-a cerut să spună, printre altele, dacă ridică sau nu greutăţi.

Sindromul metabolic reprezintă un cumul de 5 factori de risc ascoiaţi cu bolile cardiovasculare şi cu diabetul. Aceşti factori sunt: circumferinţă mare a taliei (mai mult de 1 m în cazul bărbaţilor, respectiv mai mult de 89 cm în cazul femeilor), nivel crescut al trigliceridelor, valoare scăzută a HDL (lipoproteinele de densitate crescută sau colesterolul bun), presiune arterială crescută şi nivel crescut al glucozei. Persoanele care prezintă cel puţin 3 dintre aceste simptome sunt considerate a avea sindrom metabolic.

O serie de alte studii ce au evaluat beneficiile mişcări în prevenirea şi tratamentul sindromului metabolic au scos la iveală faptul că exerciiţile de rezistenţă, incluzând aici ridicarea de greutăţi, ar putea avea un efect protector. Cercetătorii au ajuns la concluzia că musculatura puternică, precum şi masa musculară crescută scad riscul de sindrom metabolic. Şi cum ridicarea greutăţilor fortifică musculatura şi creşte masa, ar putea fi factorul cheie în prevenirea instalării bolilor cardiovasculare şi diabetului.

Citeşte şi: “Manerele dragostei” sufoca plamanii

Alapteaza daca vrei o inima sanatoasa!

Cum trebuie să procedăm dacă avem glicemia crescută?