Mai putin stres şi anxietate cu plante, masaj, terapie prin muzică

Viaţa de zi cu zi a devenit apăsătoare, plină de temeri şi dezamăgiri. Cu alte cuvinte, este stresantă. Deadline-urile strânse, aşteptările în trafic, certurile cu partenerul de viaţă – toate aceste situaţii fac ca organismul să reacţioneze. Există însă numeroase forme de tratamente complementare şi alternative care se folosesc pentru tratarea stresului şi anxietăţii.
Mai putin stres şi anxietate cu plante, masaj, terapie prin muzică

Viaţa de zi cu zi a devenit apăsătoare, plină de temeri şi dezamăgiri. Cu alte cuvinte, este stresantă. Deadline-urile strânse, aşteptările în trafic, certurile cu partenerul de viaţă – toate aceste situaţii fac ca organismul să reacţioneze.

Există însă numeroase forme de tratamente complementare şi alternative care se folosesc pentru tratarea stresului şi anxietăţii.

Tratamentul cu plante – Kava, sunătoarea, floarea-pasiunii şi valeriana sunt câteva dintre extractele vegetale folosite pentru tratamentul anxietăţii. Cercetările au demonstrat că planta kava este eficientă în calmarea stării de tensiune şi de agitaţie, dar folosirea ei a fost legată de afectarea gravă a ficatului, de aceea nu se recomandă.

Sunătoarea a fost studiată pentru tratarea depresiei, dar s-a observat că poate ameliora şi anxietatea. Ea poate interacţiona cu diferite medicamente şi suplimente, deci, un sfat avizat este obligatoriu înainte de a o folosi.

Se pare că floarea-pasiunii şi valeriana – administrate adeseori înainte de culcare sub formă de ceai – au efecte sedative blânde, proprietăţi tranchilizante şi puţine efecte secundare.

Biofeedback – prin această tehnică, specialistul măsoară răspunsul psihic al organismului la stres şi anxietate, care ţi se prezintă apoi sub forma unor semnale vizuale şi acustice.

Terapia de relaxare – cuprinde numeroase tehnici, începând de la cea de respiraţie liniştită şi profundă până la meditaţie şi relaxare musculară treptată. Majoritatea terapiilor presupun repetarea unui cuvânt sau a unei mişcări musculare şi „golirea” minţii de gânduri şi griji.

Masajul – un număr de studii sugerează că masajul ar fi folositor în reducerea simptomelor de stres şi anxietate.

Aromaterapia – este ştiinţa folosirii uleiurilor din diferite plante pentru tratarea bolilor şi menţinerea sănătăţii. De cele mai multe ori, uleiurile sunt vaporizate, inhalate sau se folosesc la masaj. Se crede că unii compuşi din uleiuri activează anumite zone din creier care eliberează diferite substanţe chimice cu efect relaxant.

Terapia prin artă şi muzică – presupune folosirea desenului, picturii sau sculpturii pentru a-ţi exprima şi canaliza gândurile şi emoţiile atunci când discuţia despre ele este dificilă. Acţiunea de creaţie ea însăşi sau interpretarea unei opere de artă se crede că îţi face bine. Interpretarea de piese muzicale – chiar şi în timpul procedurilor muzicale – s-a dovedit că produce relaxare şi are efecte de calmare.

Yoga – practicată în mod regulat, yoga poate ajuta la reducerea stresului zilnic şi a anxietăţii. Kundalini yoga, un tip de yoga care a fost cercetat în mod deosebit pentru tulburările de anxietate, combină poziţiile şi tehnicile de respiraţie cu incantaţiile şi meditaţia.

Acupunctura – studiile efectuate la Clinica Mayo au descoperit că acupunctura ajută la reducerea anxietăţii şi a simptomelor asociate fibromialgiei.

Sursă: Medicina naturistă. Clinica Mayo, www.all.ro